به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۰ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۱۲۳۲۷۸
مقاله وارده

برای هاشمی رفسنجانی قبل از ارتحالش

برای هاشمی رفسنجانی قبل از ارتحالش
این متن مدت‌ها قبل از رحلت آیت‌الله هاشمی نگارش شده که با اندکی ویرایش بازنشر داده می‌شود:

1. بنده به شخصه، انتقادات اساسی بسیاری به جناب آقای هاشمی دارم اما، آنها را دلیل بستن چشم‌هایم بر روی توانمندی‌ها و ویژگی‌های مثبت ایشان نمی‌دانم. عرصه سیاست، عرصه عشق و عاشقی و یا سیاه و سفید دیدن مطلق نیست، هیچ کس مصون از خطا نیست.

٢. آقای هاشمی را مردی دیده‌ام که عاطفه پدری را در حد اعلا دارد اما کمترین حساسیت غلط را در رابطه با فرزندانش دارد، گرچه مخالفانش، پدر خود را در آورده‌اند تا فرزندانش را نقطه ضعف او بدانند اما، عملکرد هاشمی در این رابطه، بینظیر بوده است فرق است بین عملکرد پدر- فرزندی و تصمیمات و عملکرد هاشمی.

٣.  در دهه هفتاد روزی که روزنامه زن (به مدیر مسئولی فائزه) را محاکمه می‌کردند، گفتند فیلم است و روزنامه بسته نمی‌شود، بسته شد و هاشمی هم هیچ مخالفتی نکرد.

٤. چندی بعد، فائزه را محاکمه کردند و محکوم به زندان شد، گفتند: نمایش است و آن برادر، (سعید قاسمی)، ریشش را گرو گذاشت و گفت اگر فائزه یک روز به زندان رفت من ریشم را از ته می‌تراشم! فائزه که یک زن بود به زندان رفت و او که یک مرد بود، یادش رفت که، "مرد است و حرفش!". باز هم هاشمی دخالت نکرد و دخترش عین شش ماه حبس را سپری کرد.

٥. در شهر ری و در حرم حضرت عبدالعظیم، آن برادر...، فائزه را با صدای بلند، چندین بار ... خواند، هاشمی گله مند شد، ....حضرت عباسی، اگر کسی دختر کس دیگری را .... خطاب می‌کرد، چه اتفاقی مي افتاد؟! اگر دختر من و شما را به این لقب بخوانند، آیا ساکت می‌نشینیم؟! آیا هاشمی از من و شما دست و پا بسته تر بود ولی کاری نکرد و گذشت تا، دست حریف را رو کند؟!

٦. در ماجرای مهدی هاشمی....، مهدی در خارج از کشور بود، گفتند بر نمی‌گردد، که برگشت، گفتند دستگیر نمی‌شود، که شد، گفتند زندان نمی‌رود، که رفت، آنهم به حداکثر مجازات، یعنی ده سال! بینی و بین الله زور هاشمی به اندازه ....نیست که عمده مدت محکومیتش را در مرخصی بوده است؟!

٧. خوشتان بیاید یا نیاید، رگه‌های حریت و آزادگی در هاشمی بسیار پر رنگ است و ظاهرا عقل بعضی‌ها بنا ندارد این را بفهمند!
٨. به راستی، اطلاعات ما از زیر و بم زندگی کدام مسؤول به اندازه هاشمی است؟!
٩. هاشمی در فیلم وداعش، به پسرش می‌گوید: از فرصت زندان استفاده کن، خودسازی کن، پخته‌تر و کامل‌تر بیرون بیا و به مردم خدمت کن.
١٠. راستی، چرا علیرغم درخواست مهدی هاشمی و وکلایش، نه دادگاه را علنی برگزار کردند و نه فیلم کاملش را پخش می‌کنند؟!
١١. هاشمی هیچگاه اعلام نکرد فرزندان و اطرافیانم خط قرمز من هستند و هیچگاه هم تقاضای عفو برای آنان نکرد.
١٢. هاشمی قطعا از حکم دادگاه ناراضی است اما، هیچگاه قاعده بازی را بهم نزد و علیه نظام موضع نگرفت.
حالا البته دلواپسان حرفهای هاشمی را تفسیر می‌کنند و خر مراد خودشان را پیش می‌برند (انگار آنها زبان فارسی را از بقیه بهتر می‌فهمند!) اما هاشمی قاعده بازی را بهم نمی‌زند و علیه نظام موضع نمی‌گیرد و این دقیقا آن چیزی است که مخالفانش را دچار "جنون" ساخته است، آنها منتظر بودند هاشمی اشتباه کند و خارج از قاعده بازی کند اما، او ثابت کرد که، بسیار با هوش‌تر از مخالفانش است.

١٣. در جریان محاکمه مهدی گفت: نه مداخله می‌کنم و نه درخواست عفو و این را به رهبری هم گفته‌ام و نکرد.
١٤. این سال‌ها، مخالفین هاشمی گفتند: حب فرزند انسان را به سقوط می‌کشاند و در برابر انقلاب قرار می‌دهد و توقع داشتند آنچه برای آیت الله منتظری رخ داد تکرار شود، اما زهی خیال باطل، معلوم شد اصلا هاشمی را نشناخته اند.

١٥. در انتخابات 92 وقتی ... او را به جرم پیری رد صلاحیت کردند! بزرگترین حرکت سیاسی عمرش را انجام داد، هیچ حرکت اضافه ای نکرد و اجازه داد حریف، خودش خودش را مات کند، نه به شورای نگهبان رفت، نه نزد رهبری شکایت برد و نه وساطت خواست، وی حریف را بدست خودش شکست داد، که نتیجه‌اش باخت همه جریان‌های اصولگرا به کسی بود که، او را نسخه برابر اصل هاشمی می‌دانند!