به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۱ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۱۲۳۲۸۳

ناطق‌نوري: حالا که هاشمى رفته، تلويزيون هر شب برای او برنامه پخش مي‌کند!

گروه سياسي: حجت الاسلام ناطق نوری با حضور در ویژه برنامه شبکه یک به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی گفت: مردم ما هنوز شوکه و داغ هستند؛ فقدان آقای هاشمی را هر چه بگذرد بیشتر احساس می‌کنند. گزیده سخنان ناطق نوری در زیر می آید:

عده ای انتقاد می کنند اما تحمل پذیرفتن انتقاد را ندارند. مرحوم هاشمی در کشور ما جزء معدود افرادی بود که از این ظرفیت برخوردار بود. واقعا گاهی من از ظرفیت زیاد ایشان خلقم تنگ می شد. ظرفیت او عجیب بود.

آیت الله هاشمی انسان ریاکاری نبود. او از دو چهره بودن و تملق بدش می آمد و ازهرکسی که این خصلت ها را داشت متنفر بود. او صراحت لهجه داشت و آنچه را تشخیص می داد را عمل می کرد و می گفت و باکی هم نداشت که علیه او چیزی می گویند و یا کسی خوشش می آید یا بدش می آید که این اخلاق ایشان هم یک دستور اسلامی است.

چرا مردم برای درگذشت یک روحانی با تمام هجمه ای که سالیان سال است علیه روحانیون وجود دارد تا این حد ناراحت می شوند؟ به خاطر خصوصیات اخلاقی و مدیریتی او در دوران زندگیش بود. هرچه بگذرد فقدان هاشمی بیشتر احساس می شود. آزادگی،صریح اللهجه بودن و صبوری دلیل این محبوبیت است.

امام (ره) آنقدر به آیت الله هاشمی اعتماد داشت که به او پیشنهاد تاسیس حزب داد و بعد پیشنهاد تاسیس حزب جمهوری اسلامی را مطرح کردند. آقای هاشمی در این باره همیشه می گفت که امام در آن زمان پول درست و حسابی ای در اختیار من گذاشت تا حزب جمهوری اسلامی را تشکیل دهم. اینگونه بود که این حزب با تلاش آقای هاشمی و در کنار کسانی مانند شهید باهنر، شهید بهشتی و موسوی اردبیلی، آیت الله خامنه ای و غیره شکل گرفت.

برخی نادان‌ها، کم‌ظرفیت‌ها یا مغرضان ذهن جمع کثیری از مردم را نسبت به مسئولان خراب کردند و این به سود مردم و نظام نیست. وقتی این گروه، آن گروه را زیر بار تهمت و اتهام و بد و بیراه بکشاند مردم بدبین می‌شوند. مردم به اجماع مرکب می‌رسند و به کل نظام و انقلاب و اسلام بی‌اعتماد می‌شوند.

امام از دنیا رفت. همه مضطرب بودیم که اگر این اسطوره تاریخ از دنیا برود انقلاب و نظام چه می‌شود. خبرگان جمع شدند و آقای هاشمی به عنوان رئیس خبرگان ناگهان جمله‌ای می‌گوید. این خدمت و تدبیر کمی است از جانب این مرد فداکار و خداپرست؟ تا قیامت اگر نسبت به این نعمت شاکر باشیم و بر او رحمت بفرستیم کم است. خبرگان می‌رفت به سمت رهبری شورایی اما یک‌باره یادآوری می‌کنند جلسه‌ای را که خدمت امام رسیدند و از مرحوم حاج‌احمد‌آقا هم کد می‌آورند.

ایشان روزی به ما گفت گاهی سحر که بیدار می‌شوم برای نماز، قدری روی تخت می‌نشینم. در همین چند لحظه فکر می‌کنم اگر خدای ناکرده خبر برسد که مقام معظم رهبری خوابید و بیدار نشد، انقلاب چه می‌شود؟ به محض اینکه این فکر به مغزم می‌رسد، به قدری مضطرب می‌شوم که بلند می‌شوم، فشارم می‌افتد و زمین می‌خورم زیرا مانند ایشان را نداربم. این عشق به رهبری شعار و تملق نیست.

وقتی اخلاق از جامعه رخ بربندد، خدا کم شود و ایمان سست شود، همین می‌شود. ما مرده‌پرستیم. وقتی آقای دیشب رفتم و چهره‌ آقای هاشمی را دیدم بی‌اختیار نتوانستم خودم را نگه دارم چون تمام بی‌مهری‌ها، توهین‌ها، تهمت‌ها و کژاندیشی‌ها را که گروهی نسبت به ایشان روا داشتند لحظه‌ای در ذهنم مرور شد. هم دیروز و هم امروز که رقتم جماران، منقلب شدم. منقلب شدنم از این نیست که ایشان درگذشت چون انسان‌ها به هر حال می‌میرند. جفا این است که هیچکس را به این اندازه اذیت نکردند. چرا؟ مگر ما مسلمان نیستیم؟

من واژه نفوذی را زیاد قبول ندارم. خودمانیم. چرا فرافکنی کنیم؟ با تنگ‌نظری نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم.

هاشمی تا بود این همه صحبت‌ها کردند، حالا تجلیل می‌کنیم. صدا و سیما در شش شبکه هم از هاشمی بگوید بسیار خوب است اما او رفت. تا هستیم قدر هم را بدانیم.

تا که بودیم نبودیم کسی، کشت ما را غم بی همنفسی / تا که رفتیم همه یار شدند، خفته‌ایم و همه بیدار شدند / قدر آیینه بدانیم چو هست، نه در آن وقت که افتاد و شکست.

رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۱۰/۲۱ ۰۴:۱۲
انتقاد بد نیست باعث پیشرفت میشود هیچ کشوری در دنیا نیست که ایراد نداشته باشد آیا با به به چه چه مشگلات حل میشود ؟هاشمی خیرخواه ملت بود بعضی متملقین و دوروها نتوانستند او را تحمل بیاورند کسانی که حقایق را وارونه میگفتند .او حتی به زندان رفتن پسرش اعتراض نکرد بالاخره او هم انسان بود و عاری از اشتباه نبود ولی ناعادلانه به او حمله میشد هاشمی رفت هاشمی ها را قدر بدانیم امثال هاشمی ،خاتمی و..برای کشور کمیاب بوده و هستند . (347019)
1
Romania
۱۳۹۵/۱۰/۲۱ ۱۹:۵۵
کسی آقای خاتمی را بیرون نکرده . ایشان خودش خودش را کنار زده . بالاخره انتخابات عرصه برد و باخت است . یکی پیروز می شود یکی بازنده . نباید جر زنی کرد . آقا فرمودند :آقایان عذر خواهی کنند و به عرصه سیاسی کشور بازگردند.
آقای خاتمی در فایل صوتی اعلام کردند که : ((ما نمی گوییم تقلب شده اما ...)) (347071)
...
۱۳۹۵/۱۰/۲۱ ۰۴:۴۰
تا دیروز حامی فتنه بود و لیستش انگلیسی و سالها بود ممنوع التصویرش کرده بودند و امروز شده اند صاحب عزا خجالت هم خوب چیزی است و چه خوب بود بعضیها گاهی میکشیدند. و چه خوب بود قبل از اینکه جوالدوز به دیگران بزنند و دیوث سیاسی خطابشان کنند سوزنی به خود میزدند و نظری به کار خود می افکندند. (347021)
فردوس توسی
Germany
۱۳۹۵/۱۰/۲۱ ۰۶:۰۷
کاملا با حاج اقای ناطق موافقم حدود ۴ سال بود بعد از قضایای سال ۸۸ک سیما با امیرکبیر زمان ما مرحوم هاشمی قهر بود تندروهای اصولگرا هاشمی را میکوبیدند حالا برا سه روز دلسوز و هوادار ایشان شده اند!!!
متاسفانه برخی از مسولین یا مردم مرده پرست شده ایم تا خوبان زنده اند قدرشان را بدانیم و... (347023)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۱ ۲۰:۴۸
الان هم تغیر نظر نداده اند اما سودشان در اینست که مدت کوتاهی زیر این علم سینه بزنند (347074)
مهربان توسی
Germany
۱۳۹۵/۱۰/۲۱ ۰۶:۱۱
چه عجب از حاج اقای ناطق یا طباطبایی هم ک انتقادی گفتگو کردند هم درسیما برنامه پخش شد!
البته عجیب بود پیام تسلیت احمدی نژاد درسیما گفته شد اما پیام تسلیت سید محبوب اصلاحات خیر چرا!؟؟!
تا کی تهمت وتوهین و...اختلافات جناحی؟!
قدر هاشمی را ندانستیم اما تافرصت هست قدر خوبان و ذخیره های نظام را بدانیم (347024)
توسیوند
Germany
۱۳۹۵/۱۰/۲۱ ۰۶:۱۶
این عمل سیما مرا ب یاد مثل معروف نوشدارو بعد مرگ سهراب میندازه
خدایا مباد مرده پرست شویم ک قدرخوبان را تا زنده اند باید بدانیم (347025)
حسنی
۱۳۹۵/۱۰/۲۱ ۰۸:۰۳
هاشمی انسان بزرگ و خوبی بود که دوست و دشمن به این مطلب اعتراف دارن، اما یه ایراد بزرگ داشت که در مقابل زن و بچه هاش ضعیف بود. شاید اگه خودش تنها بود بعضی از مواضعی رو که بعد از سال 84 داشت اتخاذ نمی کرد. هاشمی مرد انقلابه ولی بعضی می خواستن برای حزب و گروه خودشون مصادره اش کنن. والعاقبۀ للمتقین. (347026)
مردمی
Romania
۱۳۹۵/۱۰/۲۱ ۰۹:۲۰
قدر آیینه بدانیم چو هست ..... نه که چون هاشمی افتاد و شکست !!


خدایش رحمت کناد ..... (347031)
گلاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۱ ۲۳:۵۷
تغییر زیبایی است در شعر بالا ...
نه که چون هاشمی !!! افتاد و شکست ....
واقعاً هاشمی در گرانبهایی بود شکننده ...
که افتاد و شکست ...

خدا رحمتش کند .. (347077)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۱ ۰۹:۴۸
همه ایرانی ها بر اساس اموزه های اخلاقی و دینی به انسانی که فوت کرده هجمه نمی کنند چرا که خلاف اخلاق می دانند اما این بدان معنا نیست که هر انکس که به ایشان انتقاد داشت و عملکرد ایشان را قبول نداشت اشتباه کرده است .
اقای هاشمی دو عملکرد مختلف در دوران انقلاب داشت که هرکدام را گروهی نفی و گروهی تجلیل می کنند اینکه کدام عملکرد ایشان به صواب بود خود جای بحث مفصل دارد .والسلام
یا علی (347032)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۱ ۱۰:۱۴
واقعا صدا سیما مخصوصا در زمان ضرغامی در حق هاشمی اجحاف کرد حق مهدی هاشمی بود که نگذاشت عسگری زیر تابوت آبت اله هاشمی برود شاید سالها بگذرد تا مردم عمق از دست دادن هاشمی رابدانند (347033)
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۱ ۱۰:۲۲
از اطرافیان آقای هاشمی بپرسید که چه کار کرده اند که آقای هاشمی به حاشیه رفت . حتی احمدی نژاد هم به شخص رفسنجانی اتهام نزد بلکه گفت فرزندان وی در کشور چه می کنند. آقای رفسنجانی همیشه مورد هجمه و ظلم بود حتی زمانی که وی را اصلاحطلبان عالیجناب سرخ پوش نامیدند. هاشمی بازیچه شما بود. خدا بیامرزدش (347036)
تالع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۱ ۱۰:۳۹
از فرط خوشحالی زیاده. (347038)
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۱ ۱۰:۳۹
خواهشا انسجام و اتحاد مردم را تضییع نکنید . روح آن مرحوم آزرده خواهد شد . استفاده سیاسی ممنوع (347039)
مردمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۱ ۱۳:۱۱
جناب ناطق می فرمائید من واژه نفوذی را قبول ندارم ...
اما من بشدت به نفوذی های قهار در نظام اعتقاد دارم ...
کاش بعضی از سر مقاله نویس های درشت را باز نگری می کردند ....
همانها که گاه اشتراکاتشان را با دشمن ترین دشمنان هم پنهان شدنی نبود ....
نفوذی یعنی همین ....
نه اینکه بمانیم 50 سال دیگر اسناد خارجی ها رو شود ... (347049)
Adab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۱ ۱۷:۲۹
تلویزیون تا دید مردمی که اومدن تشییع جنازه و دارن شعار میدن صدا رو قطع کرد...... (347064)