به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۱ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۱۲۳۲۹۱

ترامپ​دامادش را مشاور ارشد​کاخ سفید​کرد

گروه بين الملل: رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا دامادش جارد کوشنر را به عنوان یکی از مشاوران ارشد کاخ سفید و مسئول تبادلات تجاری و خاورمیانه منصوب کرد.
ترامپ​دامادش را مشاور ارشد​کاخ سفید​کرد

به گزارش ایسنا، جارد کوشنر نقشی کلیدی در مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ داشت و سمت او در کاخ سفید مسائل سیاست خارجی و داخلی را در بر خواهد گرفت.او که شوهر ایوانکا ترامپ است، در ساخت و ساز ملک تخصص دارد و گفته می‌شود منافع اقتصادی او طیف وسیعی را در برمی گیرد.این انتصاب در حالی صورت می‌گیرد که به تازگی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به جانشینش توصیه کرد که سعی نکند کاخ سفید را مثل یک کار و کاسبی خانوادگی اداره کند.

انتصاب کوشنر جنجالی خواهد بود زیرا ممکن است ناقض قوانین مربوط به تاثیر روابط خانوادگی بر استخدام افراد در دولت باشد. به علاوه منافع مالی او به طور بالقوه می تواند با فعالیت او در این سمت در تضاد باشد.ترامپ گفت: جارد یک سرمایه بزرگ و یک مشاور قابل اعتماد برای من در سراسر مبارزات و دوره انتقالی بوده و من افتخار می‌کنم از او در یک پست ممتاز در دولتم استفاده کنم.ترامپ که خود تاجر ملک در نیویورک است، روز ۲۰ ژانویه به عنوان چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا سوگند خواهد خورد.

اعضای تیم ترامپ چنین استدلال کرده‌اند که قانونی که مقام‌های دولتی را از استخدام بستگان خود ممنوع می‌کند، شامل سمت‌های کاخ سفید نمی‌شود.بر اساس قوانین فدرال آمریکا، کارمندان دولت نمی‌توانند از طریق کسب و کار جداگانه‌ای درآمد داشته باشند.وکیل کوشنر گفته است که او در صورت تصدی سمت مشاور کاخ سفید از ریاست کسب و کار خانوادگی خود در زمینه معامله املاک کناره‌گیری خواهد کرد.

کوشنر در طول مبارزات انتخاباتی اغلب در کنار ترامپ دیده می‌شد و نقش مهمی در استراتژی او در فضای مجازی داشت.گفته می‌شود که او در کنار گذاشتن کریس کریستی، فرماندار نیوجرسی از تیم انتقال قدرت ترامپ نقش داشت. کریستی زمانی که دادستان ایالت نیوجرسی بود، پدر جرد کوشنر را در ارتباط با فرار مالیاتی محاکمه کرد و پدر کوشنر زندانی شد.همچنین گفته می‌شود که کوشنر در مصاحبه‌ها برای تعیین اعضای کابینه و ملاقات‌های دونالد ترامپ با رهبران خارجی شرکت داشته است.داماد ترامپ صاحب ساختمان شماره ۶۶۶ در خیابان پنجم نیویورک است؛ آسمانخراشی که در نزدیکی برج ترامپ قرار دارد.