به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۱۲۳۳۸۳

دلنوشته صادق زیباکلام برای آیت الله

گروه سیاسی: صادق زیباکلام در آرمان نوشت: روز گذشته خیابان‌های اطرف دانشگاه تهران در مراسم تشییع پیکر مطهرحضرت ‌آیت‌ا... هاشمی پر از جمعیت اندوهگین بود. دیروز برای اولین بار ‌هیچ شعاری و تخریبی علیه آیت‌ا.. هاشمی رفسنجانی شنیده نشد. روز گذشته مردم در مورد آیت‌ا...هاشمی رفسنجانی واقعیت‌ها را پذیرفته بودند. مردم روز گذشته جواب یک عمر سیاست‌ورزی و خدمت‌ آیت‌ا...هاشمی را دادند و بر آن مهر تایید زدند.
حضورمیلیونی مردم نشان داد که جایگاه آیت‌ا... هاشمی در دل کسر قابل توجهی از مردم ایران قرار دارد و این راه ادامه خواهد داشت. روزگذشته به مخالفان حضرت آیت‌ا..‌.هاشمی ثابت شد که نام و مکتب ایشان همیشه پا برجاست و هاشمی قابل حذف‌شدن نیست و راه آیت‌ا...هاشمی‌رفسنجانی ادامه خواهد یافت. مردم روز گذشته ثابت کردند پای مکتب هاشمی خواهند ایستاد. آنچه در این تشییع عظیم چشمگیر و دل انگیز بود حضور جوانان دهه شصتی ‌ و دهه ‌هفتادی بود، جوانانی که خاطره چندانی از دوران ریاست جمهوری وی نداشتند. حضور جوانان و حضور میلیونی مردم در مراسم روز گذشته نشان داد تمام تبلیغاتی که علیه مرحوم حضرت آیت‌ا...‌هاشمی در یکی دو دهه گذشته صورت گرفته، خصوصا توهین‌‌‌ها و تهمت‌ها و هرگونه جسارتی که تندروها نثار ایشان کرده بودند، بی‌اثر بوده و مردم نشان دادند به هیچ یک از روایت‌های اصولگرایان تندرو در مورد آیت‌ا...هاشمی باور نداشته و هر قدر آن تبلیغات علیه ایشان بیشتر شده، برعکس ارادت، محبوبیت و اعتقاد مردم به آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی افزایش چشمگیرتری یافت.

اما گویا حکمت این بود که ایشان در این سال‌ها باشد و تندرو‌ها او و خانواده‌اش را تحقیر کنند و در مقابل او در میان گروه‌های مختلف مردمی محبوب شود و ظرف یک دهه گذشته، درحقیقت آیت‌ا.. هاشمی پاک و منزه در نزد مردم ایران شناخته شود. در حقیقت مردم روز گذشته آمدند تا بگویند.آیت‌ا...هاشمی، ما هیچ کدام از تهمت‌ها، توهین‌ها و دروغ‌هایی را که از ۸۸ به بعد به تو و خانواده‌ات نسبت داده شد باور نداریم و همچنان تو را سرباز وفادار انقلاب و نظام می‌دانیم. مردم روز گذشته اعلام کردند که آیت‌ا...هاشمی، راه و مکتب وبرداشت شما از انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت. روحش‌شاد و راهش پر رهرو باد.