به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۳ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۱۲۳۴۱۰

انتقاد پورنجاتي از رفتار كرباسچي

گروه سياسي: احمد پورنجاتی فعال سياسي اصلاح طلب نوشت: قدرشناسی از یک شخصیت ملی،از یک دانشمند یا هنرمند برجسته و به ویژه از یک سیاستمدار بزرگ - حتی اگر در برهه ای از تاریخ یک کشور، در کنار مردم بوده و کارهایی سترگ برای پیشرفت و سربلندی کشورشان کرده باشد - هرگز برخوردهای متعصبانه و گزافه گویانه و عصبانی و خالی از رواداری در برابر نقد و کژتابی در برابر نازک تر از گل گفتن را توجیه نمی کند.

به گواهی واقعیت‌های انکارناپذیر که خوشبختانه حتی کم حافظه ترین ذهن های این روزگار نیز نمی توانند آن‌ها را انکار کنند، «هاشمی رفسنجانی» یکی از سیاستمداران بزرگ و اثرگذار و کارآمد در تاریخ معاصر ایران بود. این به مفهوم تایید فله ای و ادعای بی کم و کاستی یا خالی از خطا بودن کارنامه ی او نیست. البته حساب پرونده‌ی او از سال ۷۶ به بعد و به ویژه از سال ۸۴ و از آن ارزنده‌تر از آستانه‌ی انتخابات ۸۸ تا لحظه‌ی مرگ و نقش و رفتار معنادار و بسیار ارزشمندی که در همدلی و همراهی با خواست اکثریت مردم ایران داشت و هرگز از خاطره‌ی جمعی ایرانیان فراموش نخواهد شد، جداگانه است. گواه زنده‌ی این داوری نیز، حضوربخش گسترده‌ای از آن جمعیت چند میلیونی مردم در مراسم وداع با او.

اما به گمان من متاسفانه هم برخورد یکسره مدیحه سرایانه و مطلق گرایانه و غلو گویانه‌ی جناب عطاالله مهاجرانی و هم متن و لحن و رفتار«خدایگان - مریدانه»ی جناب غلامحسین کرباسچیَ بسی فراتر از توصیف واقع نمای شخصیت ارجمند مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی بود. فراموش نکنیم که از موضع دوستداری و همدلی و جانبداری نیز می توان و شایسته تر است که نه خود و نه دیگران را در گرداب «شیدایی» بی قید و شرط و «قهرمان- قدیس» سازی‌های خودساخته سرگردان نکنیم.
 
من البته منطق برخی تسویه حساب های توهین آمیزو بی پرنسیب و آمیخته به دروغ یا توهم و کینه توزی را که نه نقد و داوری بلکه نوعی انتقام جویی فرصت طلبانه است، درک می کنم. اما درست نیست که برای دفاع و پاسخ به این جماعت، به پرتگاه منطق آنان درغلتید.

علی
Russian Federation
۱۳۹۵/۱۰/۲۳ ۲۰:۴۳
کرباسچی پریشب روی خط بی بی سی فارسی اومد و صحبت کرد و از ابتدای برنامه گارد گرفته بود و دنبال دعوا بود (347253)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۴ ۰۱:۵۵
فراموش نکنیم که آیت اله هاشمی معصوم نبود و اشتباهاتی داشت ، کارنامه او هم دارای نقاط مثبت است و هم منفی ، پس با تعصب و بزرگنمایی غیر منطقی موجب شکل گیری ذهنیات و برداشت های منفی توسط مردم نشویم . (347281)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۴ ۰۴:۱۷
ذهن اسطوره ای داریم.. یا سیاه یا سفید می بینیم آدمها را... کاش روزی عقل بر همه شئون ما حکومت کرد. (347283)