به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۳:۳۴
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۴ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۱۲۳۴۴۱
با چراغ سبز نيروي هوايي روسيه

اسراييل يك فرودگاه سوریه را به آتش كشيد

گروه بين‌الملل: در حمله هوایی هواپيماهاي جنگي اسراييل به فرودگاه نظامی المزه نزدیک دمشق پایتخت سوریه، انبارهای سلاح و مهمات در این فرودگاه هدف قرار گرفت و به آتش كشيده شد.
اسراييل يك فرودگاه سوریه را به آتش كشيد
پایگاه روزنامه اینترنتی رأی الیوم نیز به نقل از برخی منابع رسانه ای اعلام کرد این حمله باند فرودگاه نظامی المزه و مقر فرماندهی عملیات لشکر چهارم در داخل این فرودگاه را هدف قرار داد که به آتش سوزی وسيع در آن منجر شد. پایگاه نظامی حمیمیم واقع در لاذقیه سوریه اعلام کرد جنگنده‌های اف35 اسرائیل از سمت لبنان وارد حریم هوایی سوریه شدند و به تعدادی از مواضع نظامی در اطراف دمشق پایتخت سوریه حمله کردند. این برای نخستین بار است که جنگنده های اف35 اسرائیل در این منطقه به پرواز در آمدند.

این منابع گفتند دقیقا ساعت دوازده و هفده دقیقه دیشب هواپیماها از فرودگاه بن گورین به پرواز در آمدند و از سمت لبنان پرواز کردند و سپس وارد حریم هوایی سوریه شدند و سه فروند موشک هدایت شونده به فرودگاه نظامی المزه شلیک کردند و سپس به سمت شمال غربی حرکت و پس از چهار بار شلیک پیاپی، حریم هوایی سوریه را به سمت اسرائیل ترک کردند. هیچ گونه دستور نظامی برای برخورد با این هواپیماها نیز صادر نشد! كه اين امر نشان مي‌دهد هواپيماهاي اسراييلي با چراغ سبز نيروي هوايي روسيه كه در حميمم مستقر هستند اين عمليات را انجام داده‌اند. اسرائیل هفتم دسامبر گذشته نیز با موشکهای زمین به زمین به اطراف فرودگاه المزه در غرب دمشق حمله کرده بود.