به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۴ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۱۲۳۴۵۱

چهره بنام‌های موسیقی روی بوم آبرنگ

گروه فرهنگی: یک هنرمند مجموعه‌ای از نقاشی‌های خود را از چهره‌های بنام موسیقی ایران و خراسان به‌نمایش می‌گذارد.
چهره بنام‌های موسیقی روی بوم آبرنگ
نگار سلیمیان درباره‌ی برپایی پنجمین نمایشگاه انفرادی‌اش اظهار کرد: در این نمایشگاه ۱۶ تابلوی نقاشی در ابعاد بزرگ و با تکنیک آبرنگ به‌نمایش گذاشته می‌شود. آثار به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ یک بخش مربوط به چهره‌های بنام موسیقی مانند استاد شجریان، کیهان کلهر و حسین علیزاده است و بخش دیگر گزیده‌ای از طبیعت و سنگ‌ها.

او ادامه داد: در بخش موسیقی به‌دلیل علاقه‌ام به فرهنگ، موسیقی و رقص بومی خراسان، تعدادی از تابلوها با این موضوعات کار شده‌اند. همچنین چهره نورمحمد دُرپور و حاج قربان سلیمانی که دو نفر از هنرمندان موسیقی خراسان هستند در این مجموعه قرار دارد.

این هنرمند نقاش همچنین بیان کرد: من متولد اصفهان هستم، اما چون موسیقی کار می‌کنم و هنگام نقاشی بسیار به موسیقی گوش می‌کنم، این هنر در کارهای نقاشی‌ام نمود پیدا کرده است.

سلیمیان در بخش دیگری از سخنانش درباره تکنیک به کار رفته در آثار نقاشی‌اش گفت: آبرنگ را به‌صورت تخصصی‌تر دنبال می‌کنم و تمام نقاشی‌های این مجموعه با این متریال خلق شده‌اند.

او همچنین به تاثیر حس و حال شخصی‌اش در خلق این آثار اشاره و اظهار کرد: سوژه‌ها اگرچه از روی تصویر کار شده‌اند، اما در نهایت حس و حال خودم را در آن‌ها پیاده کرده‌ام. به‌عنوان مثال نوع به کار بردن رنگ‌ها در ترسیم چهره استاد شجریان به‌گونه‌ای است که نقاشی را نسبت به دیگر تصویرهایی که از این هنرمند دیده‌ایم متفاوت کرده است.

نگار سلیمیان متولد ۱۳۶۲ در اصفهان است. او هنر نقاشی را همزمان با کارشناسی ریاضی پیش برده و از استادانی مانند محمود براتی، عباس بهنیا، جواد دادخواه و نادرمهذب‌نیا آموخته است.

نمایشگاه این هنرمند روز جمعه، ۲۴ دی‌ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه «هنر ایران» به نشانی چهارراه ولیعصر (عج) به سمت میدان فردوسی، خیابان خارک، ضلع غربی تالار وحدت، شماره ۱۹ افتتاح می‌شود و تا ۲۹ دی از ساعت ۱۱ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالری روزهای شنبه تعطیل است.
مرجع : ایسنا