به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۴ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۱۲۳۴۶۱
کار داعش در شرق موصل تمام شده است

پیشروی ارتش عراق در موصل

گروه بین الملل: ارتش عراق اعلام کرد با آزادی سه محله دیگر در شرق موصل توانسته دومین پل ارتباطی میان شرق و غرب این شهر را به کنترل خود درآورد. این در حالی است که خبر می‌رسد داعش سه پل باقی مانده شهر را منفجر کرده است.
پیشروی ارتش عراق در موصل
به گزارش شبکه سومریه عراق، ارتش عراق بامداد امروز (جمعه) توانست خود را به دومین پل احداث شده بر روی رود دجله که دو نیمه شرقی و غربی این شهر را به هم مرتبط می‌سازد، برساند و با این کار می‌توان گفت که ارتش بر بیش از 85 درصد از شرق موصل سیطره یافته است.

عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات آزادسازی موصل در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که نیروهای دولتی عراق توانسته‌اند در 24 ساعت گذشته دستکم 113 عضو داعش را در شرق موصل از پای درآوردند و سه منطقه جدید را آزاد کردند.

او گفت: این پیروزی با مشارکت تمامی نیروهای حاضر در عملیات موصل و با پشتیبانی هوایی ارتش عراق و ائتلاف بین‌المللی به دست آمده و چندین خودروی بمب‌گذاری شده داعش نیز منهدم شده است.

در همین حال با پیشروی نیروهای عراقی در سمت شرق موصل و تسلط آنان بر دومین پل از پنج پل موجود بر رود دجله، تروریست‌های داعش امروز سه پل باقی مانده را نیز منهدم کردند تا به طور کامل ارتباط میان شرق و غرب موصل قطع شود.

گرچه پیشتر این پل‌ها از سوی ائتلاف تحت امر آمریکا بمباران شده بودند اما آسیب دیدگی برخی از آنها به قدری نبود که تردد محدود از این پل‌ها را با مشکل مواجه کند.

اینکه داعش پل‌های باقی مانده بر روی رود دجله را منفجر کرده به این معنی است که آخرین طرح خود را برای مقاومت در شرق موصل پیاده کرده و دیگر نیتی برای اعزام نیرو و تجهیزات از غرب موصل به مناطق شرقی ندارد. این به دان معناست که نیروهای باقی مانده تا پای جان با ارتش عراق می‌جنگند و دیگر راهی برای عقب نشینی به بخش غربی ندارند.

نیروهای عراقی امروز همچنین مجتمع دولتی شهر موصل را که نهادهای حکومتی در آن قرار دارد آزاد و حمله به دانشگاه موصل در شمال بخش شرقی را آغاز کردند که از مهمترین مناطق باقی مانده در کنترل داعش است.

به نظر می‌رسد با تحولات امروز خیلی زود شاهد اعلام آزادی بخش شرقی موصل از سوی مسئولان عراق خواهیم بود و ارتش عراق حمله به غرب این شهر که گفته می‌شود سخت‌تر و پیچیده تر از بخش شرقی خواهد بود را آغاز می‌کند.
مرجع : ایسنا