به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۶ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۱۲۳۵۸۰
درسی از ارتحال آیت الله هاشمی

بزرگ بود و مظلوم و یک‌باره رفت ولی هنوز باورمان نشده که رفته

بزرگ بود و مظلوم و یک‌باره رفت ولی هنوز باورمان نشده که رفته
رضا بی‌قرار
روزنامه بهار

من سیاسی نیستم، اما هاشمی آن قدر عظیم است که نمی‌توان در فقدانش گریه نکرد. خبر کوتاه و بسیار سنگین بود و روز شنیدن آن هُرّی دلم ریخت و پایم لرزید و نزدیک بود بیفتم و با یکی از عزیزان صحبت کردم و او نیز تاب نیاورد و خواهان قطع تماس شد. بزرگ بود و بزرگ و یک باره رفت ولی هنوز باورم نشده که رفته است. گریه کردم نه برای مرگش که همه خواهیم مرد گریستم برای مظلومیتش. گریه کردم برای غفلتمان از این بزرگان و به اینکه اهل تامل نیستیم و مانند برگ درخت بید سریع تغییر موضع می‌دهیم غافل از اینکه یک انسان نه در عرض یک روز خوب مطلق می‌شود و نه بد مطلق. کاش تغییر یابیم و اینگونه در حق ولی نعمتانمان جفا نکنیم.

یک روز جوان تندرویی پیشم آمد و گفت هاشمی آمده بود دانشگاه امیر کبیر و من و چند نفر دیگر تا توانستیم به او ناسزا گفتیم!! من گفتم کاش اندکی تامل می‌کردید که البته نکردید. من از این انسان بزرگ چند درس گرفته‌ام و به نظرم می‌رسد بهترین تعامل با این حوادث درس گرفتن است وگرنه همه خواند مرد.
1) درس استقامت بر سر اهداف و آمادگی برای هزینه‌کردن در این راه.
2) داشتن ظرفیتی فراخ به گونه‌ای که در برابر حوادث مسیر را فراموش نکنیم. 3) ایستادگی بر خط قرمزها 4) در پیش گرفتن مشی اعتدال
5) تحمل دیگران حتی مخالفان
6) تحمل ناسزاهای دیگران و دم بر نیاوردن. با گوش‌های خودم شنیدم که به خانواده اش ناسزای ناموسی می‌دادند و به گوش او هم رسید هیچ نگفت و اگر پیگیری می‌کرد حد قذف جاری می‌شد.
7) همه دست به دست دادند تا او را از انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب جدا کنند نتوانستند و او تا آخر از این دو با تمام توان محافظت کرد و از آنها جدا نشد.
8) اینها همه ثابت کردند که اگر روی اخلاق پافشاری کنیم بالاخره پیروز می‌شویم. اگر امروز می‌بینیم که همه در سوگ او متاثرند و بعضی‌ها پشیمان همه و همه نشانگر استواری و ظرفیت بسیار بالای اوست... و همیشه در اندیشه خودم هستم که آیا خواهم توانست اندکی بر ظرفیتم بیافزایم و در سختی‌های زندگی تاب بیاورم و دم بر نیاورم و هنگام مرگم دست کم اندکی را متاثر سازم تا شاید خدای من به خاطر این تاثرات از تقصیراتم بگذرد و مرا با بزرگان و محبوبانش قرین سازد.
9) درس اتحاد و یگانگی. من از جان و دل طرفدار همبستگی همه مسلمانان و بلکه همه انسان هایم. شگفتا هاشمی با مرگش نیز درس اتحاد به همگان می‌دهد. اینکه دکتر توکلی رقیب انتخاباتی اش، آیت‌الله یزدی رقیب سرسختش، آیت‌الله مصباح مخالف اندیشه‌اش و همه و همه از عظمتش سخن می‌گویند و برایش تسلیت می‌فرستند و ابراز تاثر می‌نمایند نشان از عظمت او و وحدت بخشی‌اش دارد.

 خدایش رحمت کناد که به همراه موافقان و موافقانش اشک ریختم و از خدا برای عظمت اسلام و ایران و انقلاب اسلامی و طول عمر رهبر دعا کردم و خواستم تا به این ناچیز نیز عنایت کند تا او نیز در حیات و مماتش خادم اسلام و مردم بشود. خدایا به زندگی و مرگم هر دو برکت عنایت کن و توفیقی ارزانی‌ام که در بسط نهج البلاغه توفیق یارم شود و هرگز مرا از بختیاران مخلص راهت بی‌بهره مساز نیز چونان حیاتم. در پایان به جوانان عزیز توصیه می‌کنم درباره بزرگان زود قضاوت نکنند و همیشه دست به عصا باشند.

فردوس توسی
Germany
۱۳۹۵/۱۰/۲۶ ۱۶:۰۶
موافقم
متاسفانه درست نیست تفسیر سیاسی شخصی از پیام تسلیت رهبری و ...... را سید محبوب اصلاحات دانستن در سیما !!
کاش قضایای سال۸۸روزی حل بشه و همه علاقمندان ایران از هر دوجناح با هم اشتی کنند (347351)
علی
Romania
۱۳۹۵/۱۰/۲۶ ۱۷:۱۱
اکنون هاشمی در محضر عدل الهی قرار گرفته و تعریف و تمجیدها و تهمت و ناسزاها نه برای او سودی داد و نه بر ضرر اوست. خداوند متعال بهترین قاضی در برابر اعمال همه ماست (347354)