به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۶ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۱۲۳۵۸۹

آغاز هفته اعتراضات ضد ترامپ در واشنگتن

گروه بین الملل: سازمان‌های حقوق مدنی آمریکا راهپیمایی اعتراضی خود را علیه نژادپرستی تبلور یافته در اقدامات ترامپ و در حمایت از صلح، بهداشت و درمان عمومی و سایر مطالبات جامعه مدنی آغاز کردند.
آغاز هفته اعتراضات ضد ترامپ در واشنگتن
به گزارش خبرگزاری رویترز، هزاران تن از فعالان حقوق مدنی آمریکا اعتراضات یک هفته‌ای خود را در آستانه مراسم ادای سوگند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در واشنگتن آغاز کردند و متعهد شدند تا به مبارزات خود برای برابری و عدالت در دولت آتی ادامه دهند.

معترضان با شعار "عدالت نباشد، صلح نیست" در اطراف بنای یادبود مارتین لوتر کینگ که در سه کیلومتری کنگره آمریکا واقع است، تجمع کردند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا قرار است جمعه همین هفته (۲۰ ژانویه) در کنگره مراسم سوگند را به جای آورد. سخنگوی معترضان گفت: ما متحد هستیم و امید داریم. باور داریم که این تنها اولین راهپیمایی از سری راهپیمایی‌های ماست.

این اعتراضات ساعاتی پس از آن آغاز شد که ترامپ از جان لویس، دموکرات و فعال حقوق مدنی آمریکا انتفاد کرد. لویس در مصاحبه با ان‌بی‌سی گفت، معتقد است که اقدامات هکری روسیه با هدف کمک به ترامپ مشروعیت او را به عنوان رئیس‌جمهوری قانونی زیر سوال می‌ببرد. ترامپ هم در واکنشی توئیتری به آن گفت: همش حرف، حرف، حرف- هیچ عمل و یا نتیجه‌ای نیست! متاسفم!

حدود ۳۰ گروه که تقریبا تمامی آنها ضد ترامپ هستند، برای برگزاری تجمع اعتراضی در پیش، حین و پس از تحلیف ترامپ مجوز گرفته‌اند. این معترضان طی این هفته حمایت از زنان، بهداشت و درمان، آموزش عمومی، مبارزه با نژاد پرستی، برقراری صلح و موضوعات دیگری را در دستورکار دارند.
مرجع : ایسنا