به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۶ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۱۲۳۶۰۰

چرا کی‌روش هم‌چنان ساز مخالف می‌زند؟

گروه ورزشی: پس از اوج‌گیری دور جدید اختلاف‌های کی‌روش و برانکو و موضع‌گیری فدراسیون فوتبال و حمایت از کی‌روش و البته کوتاه آمدن نسبی برانکو از مواضع قبلی‌اش، انتظار می‌رفت که سرمربی تیم ملی غائله اختلاف‌های اخیر را ختم کند اما این‌گونه نشد، واقعا خواسته کی‌روش برای حل اختلافات کنونی چیست؟
چرا کی‌روش هم‌چنان ساز مخالف می‌زند؟

به گزارش ایسنا، تقریبا همه هواداران فوتبال و مجموعه فدراسیون فوتبال با شخصیت و رفتارهای کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران آشنا هستند. کی‌روش معمولا در مواجهه با منتقدانش به بدترین شیوه ممکن رفتار کرده و همواره نیز با هر شرایطی به دنبال اثبات و به کرسی نشاندن دیدگاه‌هایش بوده است.در تازه‌ترین اختلاف به وجود آمده بین سرمربی پرتغالی تیم ملی و برانکو ایوانکوویچ که در نتیجه برگزاری اردوی تیم ملی در دوبی ایجاد شد، پس از مداخله رییس فدراسیون فوتبال و هیات رییسه و همچنین کوتاه آمدن نسبی برانکو ایوانکوویچ و تعدیل دیدگاه‌هایش به نظر می‌رسید که کی‌روش نیز اصولا باید اختلافات را خاتمه یافته ببیند و بدون پرداختن مجدد به این بحث روند فعالیت‌هایش در تیم ملی را مطابق خواست فدراسیون ادامه دهد اما با بیانیه شنبه شب مربی پرتغالی بار دیگر مشخص شد که او هم‌چنان فارغ از تنش‌زدایی فدراسیون به دنبال اثبات دیدگاه‌هایش است.

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال که مذاکرات پنج ساعته‌ای را با کی‌روش در دوبی به انجام رسانده بود، پس از جلب حمایت همه ارکان فدراسیون و ابلاغ مخالفت کتبی با استعفای کتبی کی‌روش و همچنین مذاکرات طولانی با هیات مدیره باشگاه پرسپولیس شاید انتظار ادامه این مجادلات را نداشت اما به نظر می‌رسد اکنون با طرح دیدگاه‌های جدید از سوی کی‌روش و مقصر دانستن فدراسیون در اتفاقات احتمالی آینده پیرامون نتایج تیم ملی، بار دیگر نگرانی‌ها به فدراسیون و فوتبال ایران بازگشته است.

به نظر می‌رسد، کی‌روش مانند تمام چالش‌های اخیرش با مربیان و مدیران فوتبالی ایران، این بار نیز به دنبال تنبیه یا عذرخواهی آشکار فرد یا افرادی است که مقابل او قد علم کرده‌اند. ظاهرا کی‌روش در مذاکراتش با فدراسیون فوتبال این بار نیز با صراحت اعلام کرده که به دنبال برخورد جدی فدراسیون با برانکو ایوانکوویچ است تا او دیگر جرات طرح چنین انتقاداتی نسبت به سرمربی و تیم ملی را نداشته باشد.

موضوعی که به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال به شکلی مودبانه آن را به انجام رسانده اما کی‌روش از نتیجه آن راضی نیست و ظاهرا هم‌چنان اصرار بر تذکر و برخورد ملموس با برانکو ایوانکوویچ دارد.

فدراسیون فوتبال در کنار مدیریت تیم‌های ملی وظیفه‌ی حمایت از کلیت فوتبال و خصوصا باشگاه‌های فوتبال به عنوان موتور مولد بازیکن‌سازی را نیز بر عهده دارد. به نظر می‌رسد در صورت اجرای خواسته جدید کی‌روش برای خاتمه دادن به غائله اختلافاتش با سرمربی کروات تیم پرسپولیس، این مهم می‌تواند به نوعی زیر سوال بردن جایگاه حمایتی فدراسیون از باشگاه‌های فوتبال تلقی شود.

اکنون فدراسیون بر سر دوراهی اجرای خواسته کی‌روش و قاعده حمایت از باشگاه‌های فوتبال و درنظر گرفتن دغدغه‌های مربیان باشگاهی است. دوراهی که تصمیم درباره ورود به یک راه آن، کاری سخت و دشوار می‌نماید.

ماجراها و اختلافات دنباله‌دار در فوتبال ایران که معمولا یک طرف آن همواره سرمربی پرتغالی تیم ملی بوده است حتما به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت اما سوال این است که چرا کارلوس کی‌روش حاضر به کوتاه آمدن در مقابل خواست فدراسیون نیست و علیرغم تعدیل نظرات منتقدانش، همچنان اصرار بر جنجال و هیاهو دارد.

کی‌روش در ماجرای اخیر، رسما با گذشتن از همه مباحث مالی قراردادش استعفا داد و به نظر می‌رسد او با این شیوه بدترین وضعیت ممکن در آینده که احتمال خروج از تیم ملی است را در نظر گرفته و تمام داشته‌هایش را به قول معروف بر کف دست گرفته و به جنگ جدیدش وارد شده است.

پرسش این است که چرا باید فردی مانند کی‌روش از همه مبالغ قراردادش در ادامه مسیر صعود به جام جهانی - که انصافا مبلغ کمی هم نیست -  بگذرد ولی حاضر به کوتاه آمدن مقابل برانکو نباشد، واقعا مربی پرتغالی به دنبال چیست؟