به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۸ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۱۲۳۷۲۸

آخرین آمار نصب نسخه‌های اندروید

گروه فناوري: آخرین آمار جدول توزیع اندروید نشان می‌دهد که نسخه Froyo اندروید که می ۲۰۱۰ توسط گوگل منتشر شد، در لیست وجود ندارد.
آخرین آمار نصب نسخه‌های اندروید

به گزارش ایسنا به نقل از تک‌تایمز، داده‌های مربوط به جدول توزیع اندروید طبق آمار گوشی‌هایی است که در هفت روز منتهی به ۹ ژانویه از فروشگاه آنلاین گوگل‌پلی بازدید کرده‌اند. این اولین بار است که خبری از Froyo  در جدول توزیع اندروید نیست که نشان‌ می‌دهد این نسخه از سیستم عامل اندروید از گوشی‌ها خداحافظی کرده است.بر اساس اطلاعات به‌ اشتراک گذاشت‌شده، نسخه Froyo اندروید که شامل اندروید ۲.۲ و ۲.۲.۳ است، دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶، نسخه Froyo هنوز هم در فهرست بود، اما تنها روی یک درصد از دستگاه‌ها اجرا می‌شد.

نمودار توزیع اندروید

تنها تعداد محدودی از دستگاه‌ها مانند گوگل پیکسل و پیکسل XL اندروید ۷.۱ نوقا را در اختیار دارند. اندروید ۷.۰ نوقا که در سال ۲۰۱۶ عرضه شده بود و هنوز هم راه خود را به بسیاری از دستگاه‌ها باز می‌کند، در حال حاضر تنها روی ۰.۵ درصد از گوشی‌های فعال وجود دارد. از سوی دیگر، اندروید ۷.۱ نوقا شامل ۰.۲ درصد از کل ۰.۷ درصد اندروید نوقا روی گوشی‌ها می‌شود.

به‌روزرسانی اندروید نوقا در حال حاضر راه خود را به برخی از دستگاه‌های سری Moto باز کرده است. و انتظار می‌رودMoto Z Play  نیز در تا انتهای ژانویه ۲۰۱۷ از آن بهره‌مند شود. در حالی که اندروید نوقا از ویژگی‌های پیشرفته‌ای در عملکرد و امنیت برخوردار است اما به آرامی روی دستگاه‌ها عرضه می‌شود که ممکن است روی آمار آن تاثیر بگذارد. هر چند میزان پذیرش برای اندروید نوقا چندان قابل توجه نیست اما این اعداد مشابه زمانی است که اندروید ۶.۰ مارشمالو عرضه شده بود.

اندروید لالی‌پاپ (آبنبات چوبی) که در سال ۲۰۱۴ عرضه شده بود با آمار ۳۳.۴ درصدی در صدر فهرست توزیع اندروید قرار دارد. در حالی که ۱۰.۱ درصد از اندروید لالی‌پاپ متعلق به اندروید ۵.۰ است، اندروید ۵.۱ نیز روی ۲۳.۳ درصد از دستگاه‌ها اجرا می‌شود.اندروید ۶.۰ مارشمالو که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، با کسب دومین رتبه از توزیع اندروید، روی ۲۹.۶ درصد از دستگاه‌ها نصب شده است. اندروید ۴.۴ کیت‌کت در رتبه بعدی لیست قرار دارد. این نسخه از اندروید که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده بود، در حال حاضر روی ۲۲.۶ درصد از دستگاه‌ها در حال اجرا است.

همچنین نسخه جلی‌بین اندروید روی ۱۱.۶ درصد از دستگاه‌ها اجرا می‌شود. نسخه‌های متفاوت جلی‌بین از جمله ۴.۱ و ۴.۲ و ۴.۳ به ترتیب روی ۴ درصد ۵.۹ درصد و ۱.۷ درصد دستگاه‌های اندرویدی وجود دارند. آیس‌کریم ساندویچ ( ۴.۰.۳ و  ۴.۰.۴) نیز در سال ۲۰۱۱ منتشر شده‌ و تنها ۱.۱ درصد از آمار اندروید را به خود اختصاص داده‌ است. اندروید جینجربرد یا نان زنجبیلی  با در دست داشتن نسخههای ۲.۳.۳ تا ۲.۳.۷ در نمودار توزیع اندروید ۱ درصد دارد.