به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۹ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۱۲۳۷۷۹

جمعیت فرانسه به حدود 67 میلیون نفر رسید

گروه بين الملل: جمعیت فرانسه تا اول ژانویه سال 2017 به حدود 67 میلیون نفر رسید که حاکی از ادامه افزایش رشد جمعیتی در این کشور اروپایی است.
جمعیت فرانسه به حدود 67 میلیون نفر رسید
به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه از پاریس نوشت، براساس داده های آماری ‏موسسه ملی آمار و ‏مطالعات اقتصادی ‏فرانسه (اینسه /‎Insee) که به تازگی منتشر شده است، رشد جمعیتی فرانسه درسال 2016 همانند سال پیش از آن همچنان ادامه داشت. بر اساس این آمار، جمعیت فرانسه در سال گذشته میلادی 265 هزار نفر، معادل چهار دهم درصد افزایش داشته است.  بر اساس گزارش آماری موسسه 'اینسه'، این ‏افزایش جمعیت ناشی ‏از افزایش طبیعی ‏جمعیت یعنی ‏تفاوت میان شمار تولد ‏ها و مرگ و میرها بوده ‏است. افزایش جمعیت ‏طبیعی فرانسه در سال ‏گذشته 198 هزار نفر ‏بود که کمترین میزان ‏از سال 1976 تاکنون ‏است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط این نهاد آماری، شمار افزایش مهاجران در فرانسه در سال گذشته میلادی به 67 هزار نفر رسیده که در مقایسه با سال پیش از آن، سه دهم درصد افزایش داشته است.
در مجموع، در سال گذشته میلادی، 235 هزار ازدواج در فرانسه به ثبت رسیده که در مقایسه با سال 2015 تغییر چشمگیری نداشته است.

در سال 2016، امید به زندگی میان مردان فرانسه 85 سال و در زنان 79 سال اعلام شده است.
به گزارش ایرنا، سیاست های تشویقی دولت های پیشین فرانسه موجب شده تا از آغاز سده دو هزار میلادی، نرخ زاد و ولد در فرانسه در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته رشد قابل توجهی داشته است.انستیتوی ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه، سیاست های حمایتی دولت های پیشین فرانسه را علت افزایش نرخ جمعیتی این کشور اعلام کرده اند. افزایش زاد و ولد در فرانسه در حالی است که کار کردن زنان در بیرون از منزل در جامعه فرانسوی پذیرفته شده و نرخ اشتغال زنان در بیرون از منزل نیز بالاست. در عین حال، در فرانسه هزینه ها فرزند دار نشدن توسط بیمه ‌های دولتی و تکمیلی تقبل می‌ شود.

** بحران اقتصادی در اروپا و نزول نرخ موالید
بر اساس این گزارش، نرخ باروری بین سال ‌های 2008 تا 2011، زمانی که بحران اقتصادی بسیاری از کشورهای اروپایی را درنوردید، در 15 کشور از 22 کشور مطالعه شده‌ اروپایی با سیری نزولی روبرو بوده است که فرانسه از این قانون مستثنی بود. کارشناسان بر این باورند که سیاست‌ های دولت در امور خانواده نقش مهمی در بالا بودن نسبی نرخ تولد در فرانسه ایفا کرده است. دولت فرانسه 83 میلیارد یورو، یعنی حدود پنج درصد تولید ناخالص ملی کشور را صرف رسیدگی به امور خانواده می کند که این میزان هزینه به نوبه خود بالاترین رقم در سطح اروپاست.
پاداش تولد، افزایش حقوق زوجین بر حسب تعداد فرزندان، کمک هزینه های پایه ای، حمایت مالی از مادرانی که برای تربیت فرزند شغل خود را رها می کنند، از مهمترین مشوق های دولت فرانسه برای افزایش زاد و ولد در این کشور شده است.