به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۸:۳۴
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۱۲۳۸۶۱

جان باختن حداقل 30 آتش نشان

جان باختن حداقل 30 آتش نشان
گروه حوادث: با توجه به گستردگی حادثه حریق و فروریختن ساختمان پلاسکو در حال حاضر 30 آتش نشان جان باخته اند. آوار برداری هنوز آغاز نشده و کارهای امدادرسانی به کندی صورت می گیرد. ‏‌مشاهدات میدانی حاکی از این است که 50 تا 100 نفر زیر آوار مانده اند.

اعلام محدودیت ترافیکی
سازمان حمل و نقل ترافیک برای رسیدگی به حادثه حریق وفروریختن پلاسکو محدودیت ترافیکی در محدوده خیابان های جمهوری‏‌‏‌ بهارستان‏ فردوسی و چهارراه استانبول علام کرده است.
:جانشین رئیس پلیس راهور ناجا:از خیابان جمهوری به سمت شرق، از خیابان خیام به سمت شمال، از میدان بهارستان به سمت غرب تنها خودروهای امدادی و اورژانس حق تردد دارند.


شهروندان باید از مسیرهای جایگزین از خیابان‌های ولیعصر، کارگر و انقلاب و معابر جانبی استفاده کنند تا امکان تردد آمبولانس‌ها به منظور خدمات رسانی به مصدومین وجود داشته باشد. شهروندان از تردد با خودرو و موتورسیکلت‌ها در مسیرهای فوق الذکر خودداری کنند.

در صورت نیاز محدودیت‌های ترافیکی را افزایش داده و از محدوده میدان هفت تیر اعمال خواهد شد.


معاون عملیات اورژانس تهران‏‌ تاکنون جنازه ای از داخل مجتمع قدیمی پلاسکو خارج نشده و تمام مصدومان آتش نشان هستند. با توجه به گستردگی حادثه حریق‏‌ ازدحام، حضور مردم و ترافیک موجب کندی ارائه خدمت به مصدومان فروریخته ساختمان پلاسکو شده است. احتمال زیر آوار ماندن تعدادی از صاحبان مغازه ها مجتمع پلاسکو در زیر آوار پیش بینی شده و در حال حاضر دو سفارت نزدیک به محل حادثه تخلیه شد.

به گفته جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به علت تعدد خودروهای امدادی در خیابان جمهوری از مردم خواست از تردد بی مورد موتور سکیلت ها و خودروها در این محدوده خودداری کنند. بنابر آخرین گزارش تا کنون 35 آتش نشان برای درمان به مراکز درمانی اعزام شدند‏‌‏ پلیس از مردم خواست محل را ترک کنند تا امدادرسانی راحت تر صورت گیرد. مشاهدات خبر نگار ما در محل حادثه می گوید که ساختمان عظیم پلاسکو در حالیکه اتش نشانان در حال اطفای حریق بودند به یکباره فرو ریخت و هنوز مشخص نیست که چه تعداد اتش نشان و یا از مردم در زیر اوار پلاسکو مانده اند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ما هجوم مردم برای نجات موجب اختلال در امداد رسانی شده بر همین اساس مسولان اتش نشانی پلیس و اورژانس تهران از مردم خواستند تا از مراجعه به این محل خودداری کنند تا امداد رسانان بتوانند در سریع ترین زمان عملیات امداد و نجات را اغاز کنند.

بارها درباره ناایمنی ساختمان پلاسکو اخطار داده ایم

سخنگوی آتش نشانی شهر تهران: سازمان آتش نشانی بارها نا ایمن بودن ساختمان پلاسکو را به مسئولان این ساختمان ابلاغ کرده است.

ملکی افزود: به علت اینکه این ساختمان مخصوص تولید پوشاک است و پوشاک زیادی در این ساختمان انبار می شود، متاسفانه شاهدیم که در راه پله های آن پوشاک تولید و مواد اولیه نگهداری می شود و این خارج از اصول استاندارد است بنابراین سازمان آتش نشانی بارها نداشتن تجهیزات اطفای حریق لازم را به مسئولان و کسبه این ساختمان اخطارهای لازم را داده بود و مسئولان ساختمان نسبت به این موضوع بی توجه بوده اند. وی گفت: بیشتر سرایت آتش در این ساختمان از طریق همین پوشاک بویژه در راه پله ها صورت گرفته است و بیشترین خسارت مربوط به پوشاک بوده و خوشبختانه تاکنون صدمه جانی گزارش نشده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از کنترل حریق در ساختمان پلاسکو خبر دادو جزئیات عملیات بیش از 200 آتش نشان در این حادثه را تشریح کرد. سید جلال ملکی گفت: وقوع حادثه حریق در ساختمان پلاسکو در ساعت 7:59 صبح امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانان چندین ایستگاه را به همراه تانکر آب، تشک نجات و بالابر به محل حادثه واقع در ساختمان پلاسکو در تقاطع خیابان‌های جمهوری اسلامی و فردوسی اعزام کرد.