به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب : ۱۲۳۸۸۱

سقوط پلاسكو؛ ظاهرا مردم مقصرند!

سقوط پلاسكو؛ ظاهرا مردم مقصرند!
گروه سياسي: اميرحسين مصلي (روزنامه نگار) نوشت: عوام کسایی نیستند که به هنگام وقوع یک حادثه دلخراش مثل فروریختن ساختمان پلاسکو در محل واقعه جمع می شوند عکس می گیرند! چراکه در هر کجای دنیا که چنین حوادثی رخ می دهد شهروندان خاصه خانواده های قربانیان برای پیگیری حال هموطنان و عزیزانشان به دلیل عواطف و احساسات درست یا غلط تجمع می کنند و برای اطلاع رسانی فیلم و عکس می‌گیرند، بلکه عوام به اصطلاح روشنفکرانی هستند که بجای بازخواست مسئولین و سازمان های ذی ربط اعم از مقامات شهرداری، شورای شهر و دولت و همچنین نهادهای زیر مجموعه شان در دام خبر پراکنی های سیستماتیک بلندگوهای تبلیغاتی افتادند که برای تبرئه مسئولین آن هم بعد از رخ دادن چندین و چند حادثه ناگوار شهری به دلیل سومدیریت و رانت طلبی می خواهند مردم را مقصر اصلی این ماجرا معرفی می کنند! یعنی فرار رو به جلو بجای پاسخگویی که به طور مثال چرا مغازه های ساختمان کهنسال پلاسکو با قیمت های نجومی کوچک ترین مسائل ایمنی را طی این سال ها برخلاف آیین نامه ها رعایت نکرده اند جهت نوسازی و چرا هیچ نظارتی بر این بی قانونی ها اعمال نشده که جان و مال مردم را در معرض خطر قرار داده، متاسفانه خوب این بازی رسانه ای پی گرفته شد و دست آخر مردم قاتل مردم شناخته شدند از دیدگاه مردم!

حجت‌الاسلام محمد علی آهنگران هم در كانال تلگرامي‌اش نوشت: فاجعه فرو ریختن ساختمان پلاسکو و کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان و همچنین شهادت تنی چند از آتش نشانان فداکار و مظلوم همه را در شوک و حیرت و اندوه بسیار فرو برده است. براستی مصیبتی تابسوز و خسارتی بزرگ بر همه ملت ایران وارد شده که نمی توان با هیچ عبارتی آن را توصیف نمود.
به گمان من فاجعه ای که رخ داده نتیجه روشن و بارزی از سوء تدبیر است. از مغازه داری که با بی مبالاتی خود باعث آتش سوزی شده ؛ از مغازه دارن و تولیدی هایی که قواعد ایمنی را مراعات نکرده اند؛ از هیات مدیره ای که به هشدارهای ایمنی بی توجه بوده اند؛ از شهردار منطقه ای که نسبت به تحکیم و نوسازی ساختمان فرسوده پلاسکو اراده جدی نداشته و از شهرداری که ناوگان آتشنشانی کلان شهر تهران را نوسازی نکرده و درآمدهای شهر را جاهای دیگر خرج کرده همه و همه دچار سوء تدبیر و ضعف مدیریت بوده اند
من بنا ندارم شهرداری تهران را تضعیف کنم چرا که همه آن آتش نشانهای فداکاری که به شهادت رسیدند یا مصدوم شدند یا برای عملیات نجات و اطفاء حریق مردانه جنگیدند خود پرسنل همین شهرداری تهران هستند . مردم خود بهترین قضاوت را درباره عملکرد مدیریت شهری خواهند کرد و تکلیف شهرداری تهران را در انتخابات آتی شورای شهر روشن خواهند نمود اما باید گفت سوء تدبیر می تواند بهترین منابع و انسانها و فرصتها را تباه و بی اثر و ضایع گرداند
رسول گرامی اسلام می فرمایند اِنّی لا اَخافُ عَلی اُمَّتِیَ الْفَقْرَ وَ لكِنْ اَخافُ عَلَیْهِمْ سوءَ التَّدْبیرِ من بر امت خودم از ناحیه ی فقر اقتصادی بیم ندارم، فقر امت من را از پا در نمی آورد ولی از یك چیز دیگر بر امت خودم بیمناكم و آن سوء تدبیر و ضعف مدیریت است. اگر نظیر آن فرایند و مدیریتی که در بسیاری از شهرها و کشورها در مدیریت شهری وجود دارد بر تهران حاکم بود ما امروز داغدار آتش نشانان و قربانیان عزیز و سوگمند سرمایه های از دست رفته مردممان نبودیم.

فردوس توسی
Germany
۱۳۹۵/۱۰/۳۰ ۲۱:۴۶
موافقم فقط شهردار مقصر نیست حادثه هر رو.ز است باید با تکنولوژی و تعامل با دنیا از عقبماندگیها و ضعفها دور شویم
دیروز حادثه قطار امروز حادثه پلاسکو خدایا پناه بر تو (347528)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۳۰ ۲۱:۵۶
مگرهمه ساختمانهارعایت مواردایمنی رانمی کنند؟نخیربلکه کسانیکه میتوانندوقدرت عدم رعایت قانون رادارند حتماازپشتوانه قوی برخوردارهستندفقط شمابه مردم هشدتربدهیدکه مثلا این لیست ازساختمانهای عمومی ازنظرایمنی ضعیف است واحتمال خطروجودداردتاشایدصاحبان ومسولان فکری بکنند(ساختمانهای بالای 30سال) (347529)
مردمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۳۰ ۲۳:۰۱
مدیریت ؟
کدام مدیریت ؟
اینکه دارد بخشهای مهمی از این مملکت را اداره می کند که اسمش مدیریت نیست .
به این می گویند موج سواری ....!
اتفاقاً موج سواران خوب کارشان را پیش می برند ....
خوب خوب ...
آنهم با سوء مدیریت ! که موج سواری بهشان بچسبد !

مدیریت !!!!!!؟ (347533)
کاربر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۰۱ ۰۱:۰۷
بدبختی اینجاست که هر چتد وقت یکبار حوادت از این دست تو کشور رخ میده و چند روز در سایتهای خبری و شبکه های اجتماعی بحثش داغه و عده زیادی نظر میدن که این مقصره و آن مقصره و لازمه از این به بد تدابیر بهتر و بیشتری در نظر گرفته بشه و هزاران صحبت در این مورد. اما متاسفانه دوباره از این اتفاقهای تلخ و ناگوار پیش میاد و هیچ اتفاق خاصی هم نمیوفته . فقط جان مردمه که مهم نیست . در واقع عبرتی نیست . الان از شنبه دوباره سر و صدا میخوابه اوضاع عادی میشه . مردم هم یادشون میره (347538)
همت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۰۱ ۰۴:۳۰
با دیدن مردمی که در تکاپوی گرفتن عکسهای سلفی بودند متأسفانه از لحاظ فرهنگی به قهقرا رفته ایم، ..... خدا عاقبتمان را بخیر کند (347541)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۰۱ ۰۴:۵۵
ضمن تشکراز این غیور مردان این رویدادنشان ازان دارد که اموزش لارم را نداشتنذ (347542)
دارا
Romania
۱۳۹۵/۱۱/۰۱ ۰۷:۴۴
کمترین ایراد به شهرداری همین تجهیزات آتش نشانی است .عکسها ی قبل از فرو ریختن خود گواهی میدهند . تا کی سیاسی کاری ؟ تا کی ریا کاری ؟؟؟ (347545)
ممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۰۱ ۰۹:۰۱
خب حالا بیاین فرض کنیم زلزله بیاد! (347546)
مردمی
Russian Federation
۱۳۹۵/۱۱/۰۱ ۱۱:۴۸
حادثه پلاسکو فقط یک نشانه است
یک نشانه...
این مملکت همه چیز دارد فرسوده و غیر ایمنی و خطرناک میشود.
خدا به خیر بگذراند حوادث بزرگتر را ...
خیلی چیزهای دیگر از پلاسکو خراب ترند و کسی خبر ندارد یا کسی به فکرش نیست ...
فقط قالیباف نیست که مدیریتش را بلد نیست و سیاسی کار شده ....
خوب دقت کنید همه همین رویه را دارند ...
مملکت سیاست زده یعنی همین ... درحالی که سیاست باید در خدمت آبادانی مملکت باشد (347549)
اکبر
Romania
۱۳۹۵/۱۱/۰۱ ۱۳:۴۶
فصل چهارم قانون کارماده105وتبصره 1کارشناسان ایمنی اعم ازبهداشت حرفه ای کاریاآتشنشانی بعدازخطارهای مکرربه صاحب ملک مراتب رابه دادستانی یادادگاه اطلاع داده ونسبت به پلمپ محل اقدام میشودحال معلوم نیست صاحب ملک چه کسی است که به دادگاه ارجاع نشده حال شمابگویید مقصرچه کسی است؟ (347552)