به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۰۹:۳۲
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۰۲ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۱۲۳۹۵۸
قانون درباره آینده مالکیت پلاسکو چه می‌گوید؟

مالک پلاسکو بنیادمستضعفان بود نه کسبه

مالک پلاسکو بنیادمستضعفان بود نه کسبه
گروه اقتصادي: در حالیکه مسئولان شهرداری برای آنکه از مسئولیت شانه خالی کنند با انتشار اسنادی اعلام کردند که کسبه علی رغم هشدار ما بی توجه بودند! اما واقعیت این است که کسبه پاساژ پلاسکو مالک نیستند! یکی از کسبه پاساژ پلاسکو به دیده بان ایران می گوید:" ما مالک ساختمان پلاسکو نبودیم، وقتی مالک نیستیم چطور می توانیم ساختمان را تخریب یا بازسازی کنیم. مالک اصلی ساختمان بنیاد مستضعفان است تمام اسناد این ساختمان مصادره ای هم گواه ادعای کسبه این پاساژ است. کسبه پاساژ پلاسکو یا با واسطه یا بدون واسطه تعدادی از واحدها و مغازه های داخل پاساژ را خریداری کرده بودند اما مالک کل ساختمان بنیاد مستضعفان بود. بسیاری از واحدها هم قولنامه ایی بودند بنابراین فقط عوارض تجاری می دادیم. وی در ادامه با اشاره به ادعای مسئولان در مورد عدم تمکین کسبه برای بازسازی پلاسکو گفت:" مالک ساختمان، بنیاد مستضعفان بود اجازه بازسازی نداشتیم فقط عوارض تجاری می دادیم. بسیاری از واحدها قولنامه ایی بودند.

اظهارات رئیس اصناف
امروز علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران این ادعای کسبه پاساژ را تایید کرد و به تسنیم گفت: این ساختمان در اختیار بنیاد مستضعفان است، اما وضعیت مالکیت کسبه این ساختمان هنوز احصاء نشده است. خبر دیگر اینکه گفته می‌شود طبق قانون موجود در صورت از بین رفتن املاک تجاری بر اثر سوانح و حوادثی چون زلزله؛ اتش سوزی و... ارزش سرقفلی کاملا از بین رفته و مالک اصلی صاحب کل ملک شده و بار حقوقی سوابق اجاره و سرقفلی و .... لغو می شود!

بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۰۲ ۱۰:۱۳
فقط بنیاد میخواهد در آمد داشته باشد نوسازی هیچ امان از دست بنیاد ها (347555)
مردمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۰۲ ۱۲:۲۷
بله ...
فاجعه رخ داد و مردم شوک زده و اندوهگین ...
فاجعه ی بعد از فاجعه ؛ باعث فراموشی فاجعه قبلی است ....
حالا دیگر انگار نه انگار هاشمی رفسنجانی ای فوت کرده ....
آتش نشانان گمنام هم هر کدامشان نقشی منجی گرایانه داشتند برای مردم ...
و هاشمی ...
او هم رفت اما قبل از فاجعه پلاسکو ....
شاید اگر بعدش بود هنوز اسمش روی زبانها و خاطرات و گفته هایش نقل شبکه های اجتماعی بود !!
فاجعه را باید پیشگیری کرد ....
نه اینکه این فاجعه آن یکی را بپوشاند .... (347560)
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۰۲ ۱۴:۰۰
بقول شما بله !
گاهی فاجعه ها می آیند تا فاجعه قبلی را پوشش بدهند .حالا دیگر کسی یاد هاشمی نیست .از فردا بیلبوردها تصاویر مرحوم هاشمی را با خیال راحت جمع می کنند . راستش اهمیت این فاجعه از آن یکی ضایعه که کمتر نیست .پس حمله برای جمع کردن تصاویر هاشمی . (347562)
د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۰۲ ۱۲:۳۶
پيداكنيد پرتقال فروش را! (347561)