به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۰۲ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۱۲۴۰۰۴

پیام روشن ورود نخستین ایرباس

گروه اقتصادی: معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری معتقد است که با توجه به شرایطی که در طول ماه‌های گذشته برای مذاکرات ایران در صنعت هوانوردی جهان به وجود آمده بود، ورود نخستین ایرباس می‌تواند پیام روشن و بسیار امیدوارکننده‌ای مخابره کند.
پیام روشن ورود نخستین ایرباس

علیرضا منظری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: خوشبختانه در طول ماه‌هایی که از آغاز اجرای برجام می‌گذرد شرکت‌های ایرانی توانسته‌اند بخشی از مطالبات خود را برای سال‌های طولانی امکان دسترسی به آنها وجود نداشته را پیگیری کند.به گفته وی، هر چند مذاکرات صورت گرفته در طول این ماه‌ها مثبت بوده اما برخی سنگ‌اندازی‌های سیاسی مانع از آن شده است که تمام آنچه پس از اجرای برجام ممکن بود برای صنعت هوانوردی ایران اتفاق بیفتد با تاخیرهای چند ماهه مواجه شود.

معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که اجرای نهایی قرارداد خرید هواپیما از ایرباس می‌تواند پیامی روشن در مسیر اجرای برجام داشته باشد، اظهار کرد: با وجود تمام موانعی که در طول ماه‌های گذشته بر سر نهایی شدن قراردادها به وجود آمد ورود نخستین هواپیما به آسمان ایران قطعا دوره‌ای جدید از فعالیت صنعت هوانوردی کشور را آغاز می‌کند. البته نمی‌توان انتظار داشت صرف خرید یک هواپیما بتواند تحولی جدی را به وجود آورد، اما تداوم این حرکت قطعا آثار قابل توجهی در این صنعت به وجود خواهد آورد.

منظری با اشاره به نیاز جدی کشور برای تحول در برخی حوزه‌های داخلی، عنوان کرد: به نظر می‌رسد در صورتی که دولت‌های خارجی بار دیگر قصد سنگ‌اندازی نداشته باشند برجام توانسته به بسیاری از اهداف ابتدایی خود دسترسی پیدا کند، اما آنچه بیشترین اهمیت را دارد آمادگی ما برای بهره‌ بردن از این امکانات جدید است.وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم با آماده کردن بسترهای لازم در سطح داخلی و افزایش بهره‌وری در صنعت هوایی نه تنها زیان‌ده بودن شرکت‌های خود را جبران کنیم که حتی شرایطی به وجود بیاوریم که شرکت‌های ایرانی توان رقابت با ایرلاین‌های بزرگ منطقه را به دست بیاورند. ورود هواپیماهای جدید بخشی از این تحول است و ما باید خود را برای بخش دیگر آماده کنیم.