به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۰۳ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۱۲۴۰۱۶

پیکر جدیدی از محبوس‌شدگان پیدا نشده

گروه جامعه: سخنگوی ستاد بحران پلاسکو از تثبیت و ایمن‌سازی جبهه غربی آوار ساختمان پلاسکو و شروع مجدد عملیات آواربرداری در این نقطه خبر داد.
به گزارش ایسنا، سیدجلال ملکی در خصوص آخرین وضعیت آواربرداری در محل حادثه پلاسکو گفت: این عملیات کماکان و بدون درنگ پیگیری می‌شود. بعد از موردی که ظهر روز گذشته پیدا شد، تا این لحظه پیکر جدیدی پیدا نکرده‌ایم. وی افزود: آتش‌نشانان در جبهه شرقی و جنوبی ساختمان همچنان مشغول فعالیت هستند و از نظر تجهیزات هیچ کمبودی وجود ندارد. کار آوار برداری در روزهای گذشته بعد از برش اسکلت‌های فلزی در هم تنیده، پیشرفت زیادی داشته است.

به گفته سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو، بخش زیادی از آوار جبهه شرقی و جنوبی برداشته شده، اما در جبهه غربی بخشی از دیوار ساختمان به صورت نیمه واژگون سایه‌ای بر آوارهای غربی افکنده و آن‌را ناایمن کرده بود. آتش‌نشانان چند ساعتی برای تثبیت و ایمن سازی محل تلاش کردند و بلافاصله بعد از آن عملیات آواربرداری مجددا آغاز شد. ملکی در ادامه تصریح کرد: در چند روز گذشته با اعتماد به گفته برخی افراد که ادعا می‌کردند منطقه را می‌شناسد، کانال‌هایی حفاری شد اما در آن نقاط به نتیجه نرسیدیم. ولی ظهر روز گذشته آتش‌نشانان متوجه مسیرهایی شدند و در نتیجه کانال‌هایی حفر کردند و به نتایجی رسیدند. در مراحل بعدی کار نتیجه این حفاری‌ها اعلام می‌شود.