به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۰۳ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۱۲۴۰۲۰

غصه‌دار کردن مردم در تلویزیون درست نیست

گروه فرهنگي: یک کارگردان تلویزیونی اظهار کرد: ما باید رشادت‌های این آتش‌نشان‌ها را قدر بدانیم، ولی غصه‌دار کردن مردم از طریق تلویزیون نیز کار درستی نیست.

خبرنگار ایسنا با مسعود آب‌پرور، کارگردان یک فصل از سریال «عملیات ۱۲۵» درباره فاجعه «پلاسکو» و عملکرد صداوسیما در پخش برخی برنامه‌ها در چند روز گذشته که با حال و هوای غم‌انگیز جامعه به خصوص در روز اول چندان همخوانی نداشته است، گفت‌وگویی انجام داده است.  او اظهار کرد: هرچند وقت یک بار ممکن است رویداد پیش‌بینی شده یا نشده‌ای در گوشه‌ای از کشور رخ دهد و با توجه به اینکه ما جامعه‌ی شادی نداریم و صدمه و هزینه زیادی از این یاس و پژمردگی در جامعه دیده‌ایم، باید بتوانیم روحیه ملت را حفظ کنیم. ما باید رشادت‌های این آتش‌نشان‌ها را قدر بدانیم، ولی غصه‌دار کردن مردم از طریق تلویزیون نیز کار درستی نیست.

این کارگردان با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: ما چندی پیش یکی از سردمداران جمهوری اسلامی را از دست دادیم که سه روز عزای عمومی هم اعلام شد و اکنون فاجعه «پلاسکو» اتفاق افتاده است. فکر می‌کنم در این راستا باید نهادهایی وجود داشته باشند تا به مطالعه درباره روحیه مردم جامعه و برنامه‌هایی که باید از تلویزیون پخش شود، بپردازند. من درباره این موضوع نظری نمی‌دهم، زیرا من در رشته جامعه‌شناسی و روانشناسی اجتماعی هیچ تخصصی ندارم. ولی علمای امور باید درباره این موضوع مطالعه واطلاع‌رسانی کنند تا به نظر نرسد که ملت قدرنشناسی نیستیم، اما از طرف دیگر مسوولیت حفظ روحیه ملت هم با ماست.

کارگردان سری سوم سریال «عملیات ۱۲۵» به عملکرد صداوسیما در چند روز گذشته اشاره و بیان کرد: ما یک خانواده هستیم و زمانی که رویدادی در جامعه اتفاق می‌افتد، مردم هرکاری که می‌توانند باید انجام دهند. خوشبختانه رسانه ملی با این عزیزان و رشادت‌هایی که انجام داده‌اند، ابراز همدردی کرده است.

 آب‌پرور همچنین با اشاره به سریال«۱۲۵» که قرار است از  دوم بهمن ماه به روی آنتن شبکه پنج برود، گفت: پخش این سریال حداقل کاری است که رسانه ملی می‌تواند انجام دهد، البته از روز گذشته شبکه «پنج» نیز به طور مستقیم جزییات آواربرداری را نمایش می‌دهد و به آگاهی بخشی می‌پردازد تا از حضور مردم در محل فاجعه جلوگیری کند. این اقداماتی است که از یک رسانه ملی به روز می‌توان انتظار داشت.

او با اشاره به موضوع سریال عملیات ۱۲۵»  یادآور شد: دراین سریال زندگی شخصی و درگیری‌های آتش‌نشان‌ها به تصویر کشیده شده است و شاهد صحنه‌های حادثه‌خیز هستیم. این سریال نشان می‌دهد که آتش‌نشان‌ها چه صدماتی می بینند و برخی شهید هم می‌شوند.