به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۰۳ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۱۲۴۰۲۸

ترامپ: خصومتی با جامعه اطلاعاتی ندارم

گروه بين الملل: رئیس‌جمهور جدید آمریکا در نخستین بازدید رسمی‌اش از مقر سازمان سیا به عنوان فرمانده جدید کل قوا تاکید کرد که برخلاف گزارشات رسانه‌ها وی هیچ خصومتی با این جامعه اطلاعاتی ندارد.
ترامپ: خصومتی با جامعه اطلاعاتی ندارم

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا در جمع ۴۰۰ افسری که در مقر سازمان سیا گردهم آمده بودند گفت: دلیل اینکه مقر شما را به عنوان نخستین مکانی که از آن بازدید می‌کنم انتخاب کردم این است که در حال حاضر درگیر جنگی با رسانه‌ها هستم. آنها یکی از "فریب‌کارترین و متقلب‌ترین" موجودات روی کره زمین هستند. آنها می‌گویند که من با این جامعه اطلاعاتی دشمنی و عداوت دارم اما حضور من در این مقر خلاف این گزارشات را ثابت می‌کند.

وی افزود: تعداد اندکی از مردم می‌توانند کاری را که شما انجام می‌دهید، انجام دهند و می‌خواهم بدانید که من کاملا از شما حمایت می‌کنم و ۱۰۰۰ درصد پشت شما هستم. یکی از نمونه‌های فریب‌کاری رسانه‌ها این است که تعداد شرکت کنندگان در مراسم تحلیف مرا تحریف کرده و تصاویری از یک زمین خالی را منتشر کرده‌اند.

ترامپ ادامه داد: یکی دیگر از نمونه‌ها مطلب مجله "تایمز" بود که در زمانی که هیچ خبرنگار و عکاسی اجازه ورود به دفتر کاخ ریاست جمهوری را نداشت داستان دروغینی را منتشر کرد و گفت که من مجسمه نیم تنه مارتین لوتر کینگ را از این دفتر خارج کردم.

ترامپ در جمع افسران سازمان سیا گفت: من احترام زیادی برای این آژانس قائلم و باور دارم که شما یکی از مهمترین گروه‌هایی هستید که در این کشور امنیت ما را مجددا فراهم می‌کنید. هیچ کس بیشتر از من به جامعه اطلاعاتی و سیا اطمینان ندارد. من شما را دوست دارم و برایتان احترام زیادی قائلم. ما مجددا پیروز خواهیم شد و شما مسئول این کار خواهید بود.

این اظهارات ترامپ درباره سیا در بحبوحه جوی متشنج با این آژانس اطلاعاتی مطرح شد؛ جوی که به دنبال امتناع وی از قبول گزارشات اطلاعاتی آمریکا درخصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور به وجود آمد.