به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۰۴ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۱۲۴۱۱۲

بی‌ادب‌ترین افراد جهان از نگاه ترامپ

گروه بين الملل: رئیس‌جمهوری جدید آمریکا با انتقاد از نحوه پوشش مراسم تحلیف وی توسط رسانه‌ها، از خبرنگاران به عنوان «بی‌ادب‌ترین افراد جهان» نام برد.
به گزارش ایلنا به نقل از العالم، «دونالد ترامپ» در بازدید از مقر سرویس اطلاعات مرکزی گفت: «بی‌پرده بگویم، معتقدم که یک و نیم میلیون نفر در مراسم تحلیف حضور داشتند و جمعیت به بنای یادبود واشنگتن هم رسیده بود. »ترامپ افزود: «تلویزیون را که نگاه می‌کنم، می‌بینم جاهائی را که خالی از جمعیت است، نشان می‌دهد و می‌گوید که ۲۵۰ هزار نفر در مراسم حضور داشتند. اینها همه دروغ است.»ترامپ که چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا است، ادامه داد: «خبرنگاران جزو بی‌ادب‌ترین افراد جهان هستند.»
 
پلیس آمریکا معمولاٌ آماری درباره تعداد حضار مراسم تحلیف رؤسای جمهوری اعلام نمی‌کند ولی تصاویر هوائی که شبکه‌های تلویزیونی آمریکا روز جمعه پخش کردند، نشان می‌دهد که جمعیت به بنای یادبود واشنگتن نرسیده بود و بی‌شک تعداد جمعیت کمتر از یک و نیم میلیون نفر بود.جمعیت حاضر در مراسم تحلیف ترامپ کمتر از جمعیت حاضر در مراسم تحلیف «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ بود.
 
«شان اسپایسر» سخنگوی ترامپ به شدت از خبرنگاران انتقاد کرد و گفت: «خبرنگاران بی‌شرمانه می‌کوشند که حضور گستردۀ مردم در مراسم تحلیف ترامپ را کم‌رنگ جلوه بدهند.»اسپایسر در جمع خبرنگارانی که به پرسش هیچ یک از آنها جواب نداد، گفت: «بی‌شک مراسم تحلیف ترامپ پُرجمعیت‌ترین مراسم تحلیف بود.»وی افزود: «آمریکائی‌ها شایستۀ بهترین‌ها هستند و دونالد ترامپ به زودی مستقیماً با آنها سخن خواهد گفت.»