به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۰۴ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۱۲۴۱۲۷

دیدار جابری‌انصاری و دی‌میستورا

گروه سياسي: معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی فعال سازمان ملل در تسهیل گفت‌وگوهای سوری-سوری گفت: گروه سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه، جایگزین گروه بین‌المللی حمایت از سوریه (ISSG) نیست.
استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه در ساعات پایانی روز گذشته در هتل محل اقامت حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه و سرپرست هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران به اجلاس بین‌المللی آستانه با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

جابری‌انصاری در این دیدار با اشاره به اقدامات و رایزنی‌های ایران، روسیه و ترکیه برای موفقیت اجلاس آستانه و تاکید بر ضرورت نقش‌آفرینی فعال سازمان ملل در تسهیل گفت‌وگوهای سوری-سوری گفت: سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه، جایگزین گروه بین‌المللی حمایت از سوریه (ISSG) نیست.

استفان دی‌میستورا نیز در این دیدار ضمن تاکید بر آمادگی سازمان ملل متحد برای تسهیل گفت‌وگوهای دولت سوریه و گروه‌های مسلح این کشور در اجلاس آستانه، ابراز امیدواری کرد این اجلاس بتواند به تحکیم آتش‌بس و فراهم ساختن زمینه برای حل سیاسی بحران سوریه کمک کند.