به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۰۵ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۱۲۴۲۱۶

پشت پرده لغو بازي تيم ملي با عراق

گروه ورزشی: فدراسيون فوتبال عراق مدعي شده ايران پيشنهاد بازي با آنها را رد كرده چون كي‌روش استعفاء داده است.
روزنامه تماشاگران امروز نوشت: «محمد خلف، سخنگوي فدراسيون فوتبال عراق در گفت‌وگو با رسانه‌هاي عراقي نكاتي گفته كه خيلي به حقايق اين روزهاي فوتبال ايران نزديكند. او گفته اين اطلاعات را فدراسيون ايران در نامه‌اي رسمي بابت عذرخواهي از عراقي‌ها به‌ خاطر برگزار نشدن بازي دوستانه به اين كشور اعلام كرده است.

اما فدراسيون ايران نامه‌نگاري براي جواب قطعي به همسايه جنوبي را تكذيب مي‌كند و مي‌گويد هيچ مكاتبه‌اي انجام نگرفته چون هنوز كارلوس كي‌روش درباره اين بازي نظر قطعي نداده است. محمد خلف در حرف‌هايش مدعي شده كه كارلوس ۴ ماه حقوق از ايران طلب دارد و حالا قهر كرده و پولش را مي‌خواهد. براي همين نمي‌خواهد با ايران بازي كند. اين موضوع را البته روزنامه‌هاي ايراني هم زياد درباره‌‌اش مي‌نويسند و به واقعيت نزديك است ولي چنين نامه‌اي از فدراسيون فوتبال ايران براي عراقي‌ها ارسال نشده است. حتي يكي از مسئولان فدراسيون فوتبال مي‌گويد: «تازه قرار شده در چند روز آينده آقاي كي‌روش نظرش را درباره بازي با عراق به ما بگويد و ما آن را به عراقي‌ها در نامه‌اي اعلام كنيم. هنوز كه نامه‌اي نزده‌ايم.»

نزديكان به تيم ملي هم مي‌گويند كي‌روش در روزهاي گذشته خيلي بازي‌هاي ليگ را زير نظر نداشته و حتي دستيارانش هم چندان به تماشاي بازي‌ها نمي‌روند. او بعد از دعواهاي طولاني با برانكو، چون برنامه‌هاي تيمش به هم ريخته است، تصميم گرفته به جاي گذاشتن اردوي ۱۰ روزه قبل از بازي با قطر، در فاصله ۷۲ ساعت تا مسابقه تيمش را تشكيل دهد و به دوحه ببرد. او بر اين تصميمش هم پافشاري دارد. بر اين اساس مي‌خواهد اردوي تيم را درست روز ۳۰ اسفند ماه تشكيل دهد. در حالي كه بازي‌هاي ليگ قهرمانان و ليگ برتر از روز ۲۳ اسفند تمام مي‌شوند. كي‌روش البته قبلاً مي‌خواست تيمش را دو هفته زودتر و از ۱۸ اسفندماه به اردو ببرد ولي برانكو خيلي جدي گفته بازيكنانش را نمي‌دهد و تيم‌هاي ديگر هم بعيد است در كوران بازي‌هاي ليگ قهرمانان به او بازيكن بدهند. براي همين تصميم مرد پرتغالي عوض شده. مي‌خواهد يك‌ بار به ميل منتقدانش، تيم را با ۷۲ ساعت تمرين به بازي ببرد.

عراقي‌ها اما در درخواست مسابقه‌شان، روز ۲۸ اسفند ماه را براي بازي دوستانه به ايران پيشنهاد داده‌اند. يعني ۶ روز قبل از بازي با قطر. در آن تاريخ اما كي‌روش اصلاً براي تيمش در برنامه جديد، اردويي نگذاشته كه بخواهد با رقيبي بازي دوستانه هم داشته باشد!»