به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۰۵ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۱۲۴۲۳۸

سقوط ۱۰۰۰ واحدی شاخص بورس

گروه اقتصادی: در چهارمین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بیش از هزار واحد سقوط کرد و به رقم ۷۸ هزار و ۲۴۹ واحدی رسید. در معاملات امروز، نماد بانک ملت که پس از پنج ماه بازگشایی شد بیشترین تاثیر منفی را برروی شاخص گذاشت.

به گزارش ایسنا، امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۱۰۱۴ واحد افت کرد و به رقم ۷۸ هزار و ۲۴۹ واحدی رسید، اما شاخص کل هم‌وزن ۳۱.۹۱ واحد بالا رفت و به رقم ۱۵ هزار و ۵۸۸ واحدی رسید.

در عین حال شاخص آزاد شناور نیز بیش از ۱۳۰۰ واحد افت کرد و به رقم ۸۵ هزار و ۶۵۳ واحدی رسید. شاخص بازار اول نیز ۱۰ هزار و ۷۰۴ واحد افت کرد و رقم ۵۵ هزار و ۴۵۴ واحدی را دید. علاوه بر این شاخص بازار دوم نیز ۱۶۷ واحد کاهش را تجربه کرد و در تراز ۱۶۷ هزار و ۱۴ واحدی نشست.

در معاملات امروز نماد بانک ملت که پس از پنج ماه بازگشایی شد با ۸۶۴ واحد تاثیر منفی برروی شاخص بیشترین نقش منفی را روی دماسنج بازار سرمایه داشت. در این نماد ۴۸.۳ درصد از عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقیقی و ۵۱.۶ درصد از فروش‌ها مربوط به سهامداران حقوقی بود. در عین حال حقوقی‌ها ۳۹.۸ درصد از خریدها را نیز به خود اختصاص دادند.

این نماد که در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۳۹۵ قیمت پایانی‌اش بیش از ۲۴۱ تومان بود، امروز با بیش از ۳۵ درصد افت تنها ۱۲۴ تومان معامله شد.

همچنین نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان و ملی صنایع مس ایران پس از نماد بانک ملت بیشترین تاثیر را در نوسانات شاخص داشتند.

همچنین نماد سایپا امروز بیشترین تاثیر مثبت را در نوسانات شاخص گذاشت. در گروه خودرو اکثر نمادها شرایط سبزی را تجربه کردند. در این گروه بیش از ۱۱۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد تومان در ۱۰ هزار و ۱۹۲ نوبت معامله قرار گرفت.

ارزش معاملات امروز به رغم ۱۷۸ میلیارد و ۶۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان در ۵۷ هزار و ۳۱۸ نوبت معامله بود.

امروز نماد حق تقدم پارس خودرو بیشترین ارزش معاملات را تجربه کرد به‌طوری که ۵۱۵ میلیون و ۳۳۴ هزار سهم به ارزش بیش از دو میلیارد تومان در این نماد مورد معامله قرار گرفت و نماد بانک ملت پس از حق تقدم پارس خودرو بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص داد.

امروز در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری سپه، زامیاد، سایپا، معدنی و صنعتی چادرملو و معدنی و صنعتی گلگهر معاملات درون گروهی صورت گرفت. به عنوان نمونه در نماد معاملاتی سپه ۲۹ میلیون و ۲۵۹ سهم به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تنها در یک معامله درون گروهی کد به کد شد.

آیفکس نیز امروز ۲.۹ واحد کاهش یافت و به رقم ۸۳۷.۵ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۹۲ میلیارد و ۷۸۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۵۱ میلیون و ۲۱۰ هزار سهم در ۱۰۷ هزار و ۹۶۷ نوبت معامله بود.