به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۰۷ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۲۴۳۱۶

برف و باران امروز در غرب و مرکز ایران

گروه جامعه: کارشناسی هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از سمت غرب، بارش ها در استان های ناحیه غربی و در پی آن مرکز ایران آغاز شده است.
برف و باران امروز در غرب و مرکز ایران
امیر سرکرده گفت: با ورود این سامانه برف و باران اغلب استان های غربی را فرا گرفته است به طوری که امروز از شهرها و مناطقی در استان های کردستان و کرمانشاه بارش باران و برف گزارش شده است. وی گفت: این در حالیست که این سامانه ابتدا شاخه گرم آن وارد ایران شد که باعث افزایش دما در اغلب شهرها شده است.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: بیشترین افزایش دما از شهرستان همدان با افزایش 15 درجه ای نسبت به روز قبل و شهرهای کرمانشاه و اراک با 10 درجه افزایش در نواحی غربی و مرکزی کشور نسبت به دیروز صبح افزایش دما را دارند. این درحالیست که امروز بارش برف و باران در نواحی غربی و مرکزی کشور آغاز می شود.

سرکرده گفت: این بارش ها ابتدا در استان های غربی و شمال غرب کشور از جمله آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد آغاز می شود و سپس استان های و اقع در مرکز کشور مانند همدان، استان مرکزی، دامنه های البرز، و استان های زنجان البرز ، تهران، سمنان و سواحل دریای خزر را نیز در برمی گیرد.

کارشناسی هواشناسی افزود: این سامانه فردا گسترده تر می شود و مناطقی از خوزستان را هم در بر می گیرد این در حالیست که پیش بینی می شود با حرکت شرق سوی این سامانه در استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی هم برف و باران خواهد بارید.

وی گفت: این سامانه شرایطش به گونه ای است که برای قسمت ها و نواحی سردسیر برف و در نواحی جنوبی تر مثل خوزستان و استان چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد بیشتر همراه با رگبار و رعد و برق است. سرکرده افزود: وزش باد در نواحی شرقی کشور ادامه دارد و خلیج فارس و دریای خزر امروز مواج هستند.

کارشناسی هواشناسی گفت: آسمان تهران امروز ابری است و حداکثر دمای پایتخت به 9 درجه بالای صفر می رسد. وی در پایان افزود: البته امروز در سطح استان تهران بارش های پراکنده است اما فردا بارش ها (در تهران) شدت بیشتری دارد.