به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۰۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۰۷ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : ۱۲۴۳۵۲

اعلام آرای انضباطی لیگ برتر فوتبال

گروه ورزشي: کمیته انضباطی فوتبال ایران آرای خود را در خصوص تیم های مختلف لیگ برتر فوتبال صادر کرد.
به گزارش روز پنجشنبه فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی آرای خود را در خصوص تیم های مختلف لیگ برتر فوتبال به شرح زیر صادر کرد:

*دیدار تیم های پرسپولیس تهران و گسترش فولاد تبریز برگزار و از سوی سید جلال حسینی تخلفاتی مبنی بر تحریک تماشاگران پس از دریافت کارت زرد در دقیقه 63 بازی رخ داد. وی طبق ماده 65 آیین نامه انضباطی به تذکر محکوم شد. همچنین در صورت تکرار جرایم سنگین تری اعمال می شود.(این رای قطعی است)

*محرومیت تیم صنعت نفت آبادان و استقلال تهران
مسابقه تیم های صنعت نفت آبادان و استقلال تهران برگزار شد و از سوی تماشاگران تیم صنعت نفت آبادان تخلفاتی مبنی بر پرتاب نارنجک، ترقه، بطری آب و سکه و سایر اشیا در طول مسابقه به داخل زمین و فحاشی های رکیک به دروازه بان تیم خود صورت گرفت. این تیم طبق بند یک و سه ماده 79 آیین نامه انضباطی به یک جلسه محرومیت از همراهی حضور تماشاگران و پرداخت 200 میلیون ریال جریمه نقدی با توجه به سوابق در هفته های 4،11،13،14،15 و 16 لیگ برتر محکوم شد.(این رای قابل تجدید نظر است)
*سید اکبر پور موسوی- سرمربی تیم استقلال خوزستان به دلیل ورود به داخل زمین بازی و رفتار غیر مسئولانه که منجر به اخراجش شد، طبق ماده 66 آیین نامه انضباطی به تذکر کتبی محکوم شد.(این رای قطعی است)
همچنین کمیته انضباطی رای های خود را در خصوص چند تیم لیگ دسته دومی به شرح زیر صادر کرد:
در دیدار تاریخ20/10/95 دو تیم شهرداری ماهشهر و شهرداری ارومیه، تیم شهرداری ماهشهر به دلیل دارا بودن 5 بازیکن اخطاری به 20میلیون ریال جریمه نقدی و امیر خلیفه اصل مربی تیم شهرداری ماهشهر به دلیل اعتراض و ورود به زمین مسابقه که منجر به اخراج وی شد به استناد بند 5 ماده 69 آیین نامه انضباطی به توبیخ کتبی محکوم شد.
در دیدار تیم های نفت و گاز گچساران و قشقایی شیراز مورخ 23/10/95، مهدی فروردین مربی تیم قشقایی شیراز، به علت اعتراضات مکرر که سبب تشنج در ورزشگاه و اخراج وی شد، به استناد بند 5 ماده 66 آیین نامه انضباطی، به توبیخ کتبی محکوم شد.
در دیدار تیم های هف سمنان و پاس همدان مورخ 20/10/95، مهدی محمدزاده بازیکن تیم پاس همدان، به دلیل ضربه زدن با دست به صورت بازیکن تیم مقابل که منجر به اخراج وی شد، به استناد بند یک ماده 66 آیین نامه انضباطی، به 2جلسه محرومیت از همراهی تیم مربوطه و پرداخت مبلغ 10میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
در دیدارمورخ 23/10/95 تیم های بعثت کرمانشاه و شهرداری اراک ، حسین عبدی مربی تیم شهرداری اراک و مهرداد نورافزا مربی تیم بعثت کرمانشاه، به علت ورود بدون مجوز به زمین مسابقه که منجر به اخراج آنان شد، به استناد بند5ماده66 آیین نامه انضباطی، به توبیخ کتبی محکوم شدند.
در دیدارمورخ 20/10/95 تیم های شهرداری تبریز و کاسپین قزوین ، رضا جعفری متصدی تدارکات تیم کاسپین قزوین به دلیل اعتراضات مکرر به تصمیمات داوری که منجر به اخراج وی شد، به استناد بند5ماده66 آیین نامه انضباطی، به تذکر کتبی محکوم شد.
در دیدارتیم شهید کریمی جویبارو نفت نوین آبادان مورخ 14/10/95، تیم نفت نوین آبادان به دلیل دارا بودن 6 بازیکن اخطاری به 24میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
کلیه آرای فوق از سوی کمیته انضباطی قطعی اعلام شد.