به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۳۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۰۸ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۱۲۴۳۸۷

بازیکنانی‌که پیش از شهرت‌ثروتمند بودند

گروه ورزشی: برخی از بازیکنان فوتبال پیش از مشهور شدن ثروتمند بودند و در خانواده‌هایی پولدار بزرگ شدند.

به گزارش ایسنا، اغلب فوتبالیست‌های مشهور جهان سطح زندگی‌شان متوسط بوده است یا برخی از آن‌ها مانند بازیکنان برزیلی در فقر به سر می ‌بردند و رویای فوتبالیست شدن داشتند تا علاوه بر شهرت بتوانند در شرایط بهتری زندگی کنند یا به ثروت برسند. با این حال، تعداد اندکی از این بازیکنان از ابتدا همچون ستاره‌ها زندگی می‌کردند و از زندگی مرفه برخوردار بودند.  آنها با این حال ترجیح دادند به این این ورزش بپردازند و وارد دنیای تجارت نشوند. در ادامه به این فوتبالیست‌ها اشاره می‌شود.

جرارد پیکه

پدر پیکه، خوان نام دارد و علاوه بر این که وکیل است، یک شرکت هم دارد. مادر این مدافع اسپانیایی هم مدیر یکی از برجسته‌ترین بیمارستان‌های بارسلوناست. پدربزرگ او که آمادور برنابئو نام دارد، مدیر پیشین بارسلونا بود و اکنون مالک یکی از کمپانی‌های بازی‌های اینترنتی است و یک رستوران دارد.

فرانک لمپارد

پدر لمپارد فوتبالیست مشهوری در تیم وستهام بود. همچنین هری ردنپ که سرمربی فوتبال است، دایی اوست. جیمی ردنپ نیز پسر دایی لمپارد محسوب می‌شود. بازیکن انگلیسی با توجه به شرایط خوب خانواده‌اش، در یکی از بهترین مدارس انگلیس تحصیل کرد.

کاکا

این بازیکن برزیلی برخلاف اغلب بازیکنان برزیلی در فقر به سر نمی‌برد. پدر او که بوسکو ایسکسون لیته نام دارد، مهندس بود و مادرش در مدرسه تدریس می‌کرد.

روبین فان پرسی

فان پرسی هلندی خانواده هنرمندی دارد. باب، پدرش بازیگر و مجسمه‌ساز مشهوری است و مادرش، خوسه راس نقاش، طراح و مدرس است. با وجود اینکه فان پرسی در دوران نوجوانی پسر درسرسازی بود فوتبال را به عنوان حرفه‌اش قرار داد.

میدو

این بازیکن مصری شهرت زیادی داشت. او در سال‌های نخست قرن ۲۱ در آژاکس درخشید و از کودکی عاشق فوتبال بود. در خیابان‌ها برای کسب در آمد فوتبال بازی می‌کرد. میدو به پول نیاز نداشت و فقط به خاطر علاقه این کار را انجام می‌داد. پدرش حسام وصفی نیز بازیکن بود و شرکتی در رابطه با توریسم داشت.

چیپریان ماریکا

ماریکا یکی از بهترین بازیکنان رومانیایی محسوب می‌شود. او در تیم‌های دینامو بخارست، شالکه، اشتوتگارت و تیم‌های دیگری بازی کرد. پدرش، میرکئا ماریکا نام داشت و یکی از ثروتمندترین‌ها در تجارت بود. او از دادن تمام امکانات و تامین رفاه فرزندش لذت می‌برد. ماریکا برای تیم ملی کشورش ۷۲ بازی انجام داد.

ماریو گوتسه

این بازیکن آلمانی فرزند یورگن گوتسه، استاد دانشگاه فنی دورتموند است. او پژوهشگر رشته علوم کامپیوتری در دانشگاه یاله بود.

السعدی قذافی

سعدی فرزند رهبر پیشین لیبی، معمر قذافی برای الاهلی و الاتحاد بازی کرد. او همچنین در تیم‌های اودینزه، سمپدوریا و پروجا نیز به میدان رفت.

هوگو لوریس

دروازه‌بان کنونی تاتنهام خانواده‌ای ثروتمند دارد که جز مرفه‌ترین خانواده‌ها در نیس به حساب می‌آیند. مادر لوریس، وکیل است و پدرش در بانک کار می‌کند. هوگو در ابتدا تنیس تمرین می‌کرد اما تصمیم گرفت به فوتبال بپردازد.

مارسلو بیلسا

خانواده بیلسا، از خانواده‌های شناخته شده آرژانتین است. آن‌ها در وکالت و سیاست حضور دارند اما بیلسا به این حرفه‌ها علاقمند نبود و ترجیح داد فوتبال را دنبال کند. بیلسا بازیکن بود اما ۲۵ سال پیش بازنشسته شد و اکنون سرمربی مشهوری است.

اولیور بیرهوف

او که اکنون در تیم ملی آلمان مشغول به کار است مهاجم میلان، اودینزه، آسکولی و موناکو بود. بیرهوف سری A را به همراه میلان فتح کرد و همچنین به کشورش در قهرمانی اروپا در سال ۱۹۹۶ کمک کرد. او توانست نخستین گل طلایی جهان را به نام خود ثبت کند. پدرش دکتر رولف بیرهوف، صاحب یک شرکت آلمانی بود.

ماریو بالوتلی

بالوتلی در پالرمو ایتالیا متولد شد و فرزند مهاجر غنایی به نام توماس و رز باروواه بود اما سرپرستی‌اش را فرانچسکو و سیلویا بالوتلی بر عهده گرفتند چون خانواده‌اش توانایی نگه‌داری او را نداشتند. ماریو نام خانوادگی‌اش تغییر یافت و در شهر کونچسیو برشا بزرگ شد. خانواده‌ای که او را به سرپرستی گرفتند بسیار پرآوازه هستند.

آندره پیرلو

ستاره تیم‌های اینتر، میلان و یوونتوس در خانواده‌ای خیلی ثروتمند به دنیا آمد. پدرش لوییجی، شرکت آهن و فولاد را در سال ۱۹۸۲ تاسیس کرد و پیرلو در بخشی از این شرکت مشغول به کار است.

جانلوکا ویالی

ویالی توسط پدری میلیونر بزرگ شد. در قصری به نام بیلجویسو با ۸۰ اتاق بزرگ شد. این قصر در کرمونا قرار دارد. او به همراه چهار برادرش در این قصر بزرگ شد. ویالی در فوتبال به عنوان سرمربی و بازیکن موفق بود. او همچنین یک گلف‌باز ماهر است.