به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۰ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۱۲۴۴۹۷

محورهاي گفتگوی تلفني ترامپ و ​مرکل

گروه بين الملل: صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهوری جدید آمریکا در تماسی تلفنی نسبت به همکاری نزدیک‌تر میان دو کشور برای مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم متعهد شدند.
محورهاي گفتگوی تلفني ترامپ و ​مرکل

به گزارش آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل، صدراعظم‌ آلمان و دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهوری آمریکا با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند.در این گفت‌وگوی تلفنی دو طرف بر ضرورت و اهمیت ائتلاف نظامی ناتو تأکید کرده و نسبت به همکاری با یکدیگر در راستای مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی متعهد شدند.بر اساس بیانیه‌ای که به طور مشترک از سوی آلمان و آمریکا صادر شد، دو طرف در گفت‌وگوی خود درباره وضعیت ناتو، آخرین تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا، روابط با روسیه و بحران در شرق اوکراین به رایزنی پرداختند.

رهبران آلمان و آمریکا در این گفت‌وگو به این مسأله اشاره کرده‌اند که ناتو باید توانایی مقابله با چالش‌های قرن ۲۱ را داشته باشد.این دو اعلام کردند: توانایی دفاعی مشترک ما نیازمند سرمایه‌گذاری متناسب در حوزه توانمندی‌های نظامی است و در این راستا باید اطمینان حاصل شود که تمامی اعضای ائتلاف نظامی ناتو سهم عادلانه خود را در راستای تأمین امنیت جمعی ما می‌پردازند.در همین حال، ترامپ اعلام کرده که دعوت صدراعظم آلمان را برای شرکت در نشست سران گروه ۲۰ پذیرفته است؛ نشستی که در ماه ژوئیه در هامبورگ برگزار خواهد شد.

بر اساس این بیانیه، در این گفت‌وگوی تلفنی درباره فرمان اجرایی چالش‌برانگیز اخیر ترامپ در خصوص سیاست‌های پناهجویان سخنی به میان نیامده است. بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهوری آمریکا در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن پذیرش دعوت مرکل برای شرکت در نشست سران گروه ۲۰، از صدراعظم آلمان برای سفر به واشنگتن دعوت به عمل آورده‌ است.