به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۵ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۱۲۴۷۹۸

درخواست پناهندگی 10 هزار نفر از ژاپن

گروه بين الملل: دولت ژاپن اعلام کرد که در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۱۰ هزار نفر از کشورهای مختلف درخواست پناهندگی به توکیو ارسال کرده اند.
به گزارش ایرنا، عمده کسانی که در سال گذشته میلادی از ژاپن درخواست پناهندگی کرده اند کسانی هستند که مایل به کار در این کشور بوده و نمی خواهند زیر پوشش حمایتی دولت قرار بگیرند. از سال ۲۰۱۰ میلادی دولت ژاپن مقرراتی را به اجرا گذاشت که بر اساس آن کسانی که به عنوان پناهنده وارد این کشور شده اند بعد از مدت معینی که تحت نظارت قرار می گیرند، حق ورود به بازار کار را پیدا می کنند. به همین سبب از آن زمان به این طرف شمار درخواست پناهندگی در ژاپن افزایش یافته و در سال ۲۰۱۵ میلادی شمار این افراد به هفت هزار و ۵۸۶ نفر رسید و در سال ۲۰۱۶ میلادی از مرز ۱۰ هزار نفر فراتر رفته است.

با این وصف ژاپن یکی از کشورهایی است که سخت ترین شرایط را برای ورود و بکارگیری پناهجویان دارد و به همین سبب همواره مورد انتقاد شدید نهادهای بین المللی قرار داشته است. این کشور که به بستن درهای خود به روی پناهجویان شهرت جهانی دارد در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میلادی فقط بین شش تا ۳۹ نفر را به عنوان پناهجو قبول کرد و به آنها اجازه کار داد و وزارت دادگستری این کشور هنوز آمار سال گذشته میلادی را منتشر نکرده است. روزنامه ژاپن تودی روز جمعه نوشت: بسیاری از کسانی که اعلام پناهندگی می کنند کسانی هستند که دلایل کافی و قانع کننده ای بر اساس مقررات سازمان ملل ندارند.

این نشریه از قول وزارت دادگستری ژاپن آورده است؛ برای مثال بسیاری از پناهجویان در فرم هایی که پر کرده اند علت درخواست پناهندگی را داشتن بدهی، منازعات و درگیری با همسایگان خود عنوان کرده اند که نمی تواند دلایل قانع کننده ای از نظر دولت باشد.