به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۵ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۱۲۴۸۰۹

دیدار مرکل و اردوغان

گروه بین الملل: صدراعظم آلمان در جریان سفرش به آنکارا با رییس جمهوری ترکیه دیدار کرد.
دیدار مرکل و اردوغان
به گزارش پایگاه اینترنتی کریستین ساینس مانیتور، از زمان کودتای ناکام در ترکیه این نخستین باری است که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به این کشور سفر کرده است. مرکل در دیدار خود با رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه خواستار توجه مضاعف به نهادهای دموکراتیک در این کشور شد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اردوغان گفت: در چنین زمانی که آشوب سیاسی عمیقی در جریان است، باید از هیچ اقدامی در راستای حفاظت از اصل استقلال قوا و آزادی افکار دریغ نکرد. صدراعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: اپوزیسیون بخشی از دموکراسی محسوب می‌شود.

براساس این گزارش، رهبران آلمان و ترکیه در جریان دیدار خود درباره نیاز به همکاری نزدیک در راستای مقابله تروریسم به بحث و رایزنی پرداختند. مرکل در این باره به خبرنگاران گفت: ما به طور خاص درباره اینکه پ.ک.ک و گروه‌های مرتبط با آن در آلمان چگونه رصد می‌شوند، صحبت کردیم و این مساله بیان شد که ما علیه این گروه اقدام می‌کنیم، زیرا همانطور که گفتم پ.ک.ک از نظر آلمان نیز یک سازمان تروریستی محسوب می‌شود.

صدراعظم آلمان همچنین بر اهمیت تعامل و همکاری میان سرویس‌های اطلاعاتی دو کشور تاکید کرد. رییس جمهوری ترکیه نیز در این کنفرانس مطبوعاتی واهمه‌های ناشی از برنامه‌های وی در راستای اعمال اصلاحات در نظام سیاسی کشورش را بی‌مورد دانست و گفت که این اصلاحات به دموکراسی در ترکیه آسیبی نمی‌زند.
مرجع : ایسنا