به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۱۲۴۹۳۳

5 نظامی روسیه در سوریه کشته شدند

گروه بين‌الملل: منابع سوری از کشته شدن پنج سرباز روس در انفجار یک خودرو در مسیر طرطوس-لاذقیه خبر دادند.
منابع سوری اعلام کردند: یک خودروی نظامی روسی که درحال انتقال مهمات بود در مسیر "جبله بانیاس" در ساحل سوریه منفجر شد که به کشته شدن پنج نظامی روس منجر شد. این منابع تروریستی بودن این انفجار را بعید ندانستند و تحقیقات درباره این حادثه با همکاری نظامیان روس آغاز شده است. این نخستین باری است که چنین انفجاری نظامیان روس را هدف قرار می‌دهد. هنوز منابع رسمی روسیه واکنشی به این انفجار نداشته‌اند.

تکمیلی:
تکذیب کشته شدن 5 نظامی روس در سوریه

وزارت دفاع روسیه اخبار برخی رسانه های عربی مبنی بر کشته شدن شماری از نظامیان این کشور در جریان انفجار یک خودرو نظامی در سوریه را تکذیب کرد. ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: انفجار خودرو نظامی روسیه در سوریه واقعیت ندارد و این خبر کذب محض است که برخی خبرنگاران بی انصاف عربی آن را منتشر کرده اند.

برخی رسانه های عربی امروز (یکشنبه) به نقل از منابع سوری ادعا کردند که یک خودروی نظامی روسی درحال انتقال مهمات در منطقه ساحلی جبله بانیاس لاذقیه منفجر شد که مرگ پنج نظامی روس را در پی داشت. منابع عربی که این خبر کذب را اعلام کرده بودند، حتی احتمال تروریستی بودن این واقعه را بعید ندانستند. پایگاه اینترنتی روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا به نقل از کوناشنکوف نوشت: همه نظامیان روس در سوریه زنده و سالم مشغول انجام وظایف خود هستند.
مرجع : ایسنا