به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۰۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۱۲۵۰۹۸

ذوالقدر: نباید از انتخابات‌شوراها غفلت کرد

گروه سياسي- رسانه‌ها: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ورود جریانات و تشکل‌های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب به فضای سیاسی انتخابات سبب بالارفتن میزان مشارکت مردم در عرصه انتخابات می‌شود از این‌رو بنده براین باورم فعالیت تشکل‌های سیاسی باید در آستانه انتخابات نسبت به گذشته بیشتر باشد.

فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با روزنامه بهار درباره نحوه فعالیت جریانات سیاسی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر در سال 96 اظهارکرد: متاسفانه شاهدیم که علی‌رغم اینکه چند ماه تا انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شوراها در سال 96 مانده است اما هنوز بسیاری از جریانات سیاسی درباره نحوه ورود به انتخابات برنامه و ساز وکار مشخصی را تبیین نکردند که این موضوع کمی ناامید کننده است.

وی افزود: انتظار است در شرایط فعلی جریانات سیاسی برای پررنگ کردن فضای کشور در آستانه انتخابات و جلب و جذب مشارکت مردم در عرصه انتخابات هرچه زودتر وارد عمل شوند تا انشاءالله انتخابات پرشوری به مانند گذشته در سال 96 نیز برگزار شود. نماینده مردم تهران در مجلس بااشاره به اینکه اصلاح‌طلبان از ورود جریانات و احزاب به فضای سیاسی کشور استقبال می‌کنند تصریح کرد: ورود جریانات و تشکل‌های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب به فضای سیاسی انتخابات سبب بالارفتن میزان مشارکت مردم در عرصه انتخابات می‌شود از این‌رو بنده براین باورم فعالیت تشکل‌های سیاسی باید در آستانه انتخابات نسبت به گذشته بیشتر باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس درباره رویکرد اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات سال 96 گفت: احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب در قالب شورای عالی سیاست‌گذاری فعالیت‌های خود را برای حضور در انتخابات آغاز کرده‌اند. ذوالقدر تصریح کرد: امیدوارهستیم به مانند انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 و انتخابات مجلس سال گذشته بتوانیم در جهت موفقیت در انتخابات پیش‌رو نیز اقدامات لازم را انجام دهیم و بتوانیم با رویکرد مشخص در این عرصه وارد عمل شویم. وی افزود: در حال حاضر و طبق توافق‌های صورت گرفته گزینه مدنظر اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات سال 96 حسن روحانی است و ما براین باوریم که استمرار این دولت در یک دوره چهار ساله دیگر در حل بسیاری از مشکلات کشور تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم تهران درباره نحوه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها نیز گفت: بدون شک انتخابات شوراها نیز به مانند انتخابات ریاست‌جمهوری برای ما دارای ارزش واهمیت است از این رو تمامی اقدامات لازم را دراین حیطه نیز انجام خواهیم داد. عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: اصلاح‌طلبان باید با شناسایی چهره‌های اصلح، کارآمد و آشنا به مدیریت شهری برای حضور در انتخابات شوراها آماده شوند و به این نکته توجه داشته باشند که نباید در لوای انتخابات ریاست‎جمهوری از انتخابات شوراها غافل بمانند.ذوالقدر در خاتمه تصریح کرد: انتخاب گزینه‌های اصلح و آشنا به محیط شهری و روستایی در انتخابات شوراها بدون شک در جهت پیشرفت و آماده کردن یک محیط وبستر مناسب برای فعالیت‌های مردمی نقش مهمی دارد که نباید آن را فراموش کنیم.