به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب : ۱۲۵۱۳۲

صعود استقلال به لیگ قهرمانان آسیا

گروه ورزشی: دیدار استقلال و السد در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در پایان ۱۲۰ دقیقه به تساوی بدون گل انجامید تا سرنوشت تیم صعود کننده به ضربات پنالتی کشیده شود و نماینده کشورمان با برتری مقابل حریف جواز صعود را کسب کند.
به گزارش ایسنا، دیدار تیم‌های استقلال ایران و السد قطر در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در پایان ۱۲۰ دقیقه وقت قانونی و اضافه به تساوی بدون گل انجامید تا سرنوشت تیم صعود کننده به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در ضربات پنالتی مشخص شود. ضربه پنجم استقلال را خسرو حیدری به گل تبدیل کرد و با شکست السد قطر به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.
ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، لئوناردو پادوانی، رابسون جانواریو، میلاد زکی پور، وریا غفوری، امید نورافکن، امید ابراهیمی، مجتبی حق دوست، بهنام برزای، کاوه رضایی و علی قربانی.

ترکیب السد: سعد الشیب، پدرو، عبدالکریم حسن، همرون، ژاوی، علی اسد، بغداد بونژا، حمید اسماعیل، ابراهیم ماجد، محمد کاسولا، مرتضی پورعلی‌گنجی.


سرمربی السد: ناجوانمردانه حذف شدیم
مربی تیم فوتبال السد قطر با انتقاد از برگزار نشدن مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به صورت رفت و برگشت، گفت: ناجونمردانه حذف شدیم، چراکه همه چیز به نفع استقلال بود.
به گزارش ایرنا، «اوسوالدو فریرا» که تیمش سه شنبه شب با شکست مقابل استقلال ایران در ضربات پنالتی از رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بازماند، تصریح کرد: می دانستم که بازی برای هر دو تیم سخت خواهد بود و به باشگاه استقلال بابت این برد تبریک می گویم.

وی با اشاره به اینکه استقلال در دیدار امروز تنها به ارسال توپ های بلند روی آورده بود، عنوان کرد: هرچند این مساله کار را برای السد سخت کرده بود، اما استقلال در طول 120 دقیقه فرصتی برای گلزنی نداشت. با این حال السد در نیمه دوم بسیار خوب بازی کرد و می توانستیم به هدفمان برسیم که متاسفانه اینگونه نشد. سرمربی السد با اشاره به اینکه دو تیم مبارزه سنگینی در زمین داشتند، گفت: با این حال بازی اصلا کیفیت فنی خوبی نداشت. در این بازی احساس، وجود نداشت و نبرد سردی بود.

وی با اشاره به اینکه تیمش خاطره خوبی از ضربات پنالتی ندارد، اظهار داشت: این برای دومین سال پیاپی است که در این مرحله با شکست در پنالتی حذف شده ایم. سرمربی السد با ناراحتی از برگزار نشدن مرحله پلی آف به صورت رفت و برگشت، گفت: این جوانمردانه نیست در زمین حریف بازی کنیم و همه چیز به سود استقلال باشد.

وی گفت: از این شکست ناراحت هستم، چراکه حضور در لیگ قهرمانان آسیا برای باشگاه السد بسیار مهم بود، اما در ضربات پنالتی هر اتفاقی رخ می دهد. سرمربی السد در مورد گل سالم استقلال که به اشتباه آفساید اعلام شد، توضیح داد: یک پنالتی هم برای السد در دقیقه 86 گرفته نشد. هرچند داور می توانست از کارت های زرد خود استفاده بیشتری کند، اما در کل عملکرد خوبی داشت.