به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۱ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۱۲۵۱۹۷

پرونده‌سازي برای یک مخالف ديگر پوتین

گروه بين‌الملل: دادگاهی در روسیه یک مخالف سرشناس ديگر پوتین را به جرم اختلاس گناهکار شناخت! الکسی ناوالنی قصد داشت در دور آینده انتخابات برای پست ریاست جمهوری روسیه نامزد شود. با تصمیم دادگاه این امر زیر سؤال رفته است.
الکسی ناوالنی، از مخالفان سرسخت پوتین در دادگاه
الکسی ناوالنی، از مخالفان سرسخت پوتین در دادگاه
دادگاهی در شهر روسی کیروف، الکسی ناوالنی، یکی از مخالفان سرسخت ولادیمیر پوتین را به جرم اختلاس مالی مقصر شناخت. کیفرخواست دادستانی برای ناوالنی ۵ سال زندان تقاضا کرده است، اما هنوز معلوم نیست که او در دادگاه به چه مدت حبس محکوم خواهد شد. ناوالنی به سرقت شرکتی دولتی به بهای ۱۶ میلیون روبل، معادل حدود ۲۵۰ هزار یورو، متهم شده است.

ناوالنی قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری روسیه که در ۲۰۱۸ برگزار می‌شود، نامزد شود. اکنون با حکم دادگاه روشن نیست که او به چنین امری قادر باشد. به گفته وکیل مدافع ناوالنی، چنانچه حکم دادگاه نقض نشود، طبق قوانین روسیه ناوالنی از شرکت در انتخابات منع خواهد شد. الکسی ناوالنی از مخالفان سرشناس ولادیمیر پوتین است و اکنون زمامداران را متهم می‌کند که با سر هم کردن این دادگاه قصد دارند او را از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری باز دارند. او خود را بی‌گناه می‌داند و خواهان تبرئه کامل است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفته است که چنین اتهاماتی ناوارد است. از طرف دیگر برخی منتقدان گفته‌اند که ناوالنی قصد دارد با شرکت در این دادگاه جنجالی تازه به پا کرده، نام خود را در افکار عمومی مطرح کند. نام ناوالنی به ویژه با وبلاگ او در روسیه بر سر زبان‌ها افتاد. این فعال سیاسی با گرایش ناسیونالیستی در سال ۲۰۱۳ به اتهام اختلاس مالی در معامله با یک شرکت چوب‌سازی در منطقه کیروف به ۵ سال زندان محکوم شد، اما این حکم به زندان تعلیقی تبدیل شد و پرونده به دادگاه تجدیدنظر احاله شد.