به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۵۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۱ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۱۲۵۱۹۸

سوريه همچنان زير بمباران روس‌هاست

گروه بين‌الملل: در حملات هوایی به شهر حمص در مرکز سوریه ۹ غیر نظامی کشته شدند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس، به نقل از برخی شاهدان محلی از بمباران هواییِ بخش هایی از شهر حُمص در مرکز سوریه توسط هواپیماهای روسی یا متعلق به ارتش سوریه خبر داد. برپایه این گزارش، دستکم ۹ غیر نظامی در این حملات کشته شده اند. همچنین گزارش شده که نیروهای هوادار حکومت سوریه روز چهارشنبه شهرک الَوائِر در حومه شهر حُمص را که همچنان در اختیار مخالفان حکومت بشار اسد قرار دارد، گلوله باران کرده اند.

گفته شده که حدود ۷۵ هزار نفر در این شهرک همچنان در محاصره نیروهای دولتی سوریه قرار دارند.
خبرگزاری اینترفکس روز چهارشنبه به نقل از مقامات روسیه گزارش داد که در ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد نقض آتش بس در سوریه روی داده است. این خبرگزاری به نقل از مقامات ترکیه از ۱۱ مورد نقض آتش بس خبر داده است. کمتر از ۲ ماه پیش به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه و با موافقت دولت سوریه و مخالفان ، طرح آتش بس فراگیر در سوریه به اجرا درآمده است و دو کشور ترکیه و روسیه بر اجرای درست این آتش بس نظارت دارند.

بمباران موشکی اسراییل در شهر البعث سوریه

در همين حال بالگردهای اسراييلي هم یک ساختمان را در شهر البعث استان قنیطره سوریه موشکباران کردند. یک منبع آگاه اعلام کرد که بالگردها ساعت 22 و 45 دقیقه به وقت دمشق، یک ساختمان را در شهر البعث در استان قنیطره سوریه را موشکباران کردند. هنوز ماهیت این هدف و تلفات یا خسارت های احتمالی این حمله اعلام نشده است. استان قنیطره در جنوب غرب سوریه در مرز فلسطین اشغالی قرار دارد و فاصله شهر قنیطره مرکز آن با دمشق70 کیلومتر است. تپه های جولان بخشی از این استان است و تا پیش از بحران سوریه حدود 100 هزار تن جمعیت داشت.