به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۱ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۱۲۵۲۰۸

نقش مدیر در سلامت قلب کارمندانش

گروه جامعه: بیماری‌های قلبی‌ - عروقی یکی‌ از بزرگ‌ترین خطرهایی است که کارمندان را تهدید می کند، اگر شما مدیر هستید و کارمندانی زیر دست دارید، می‌توانید این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنید. شما می توانید خطر قلبی کارمندان تان را کم کنید.

به گزارش مجله فوربز، یکی‌ از راه‌های پیشگیری از بیماری‌های قلبی از محیط کار آغاز می شود؛ با برنامه‌های آموزشی سلامتی‌ کارمندان. شاید باور نکردنی باشد، ولی‌ فرهنگ یک اداره یا یک سازمان می تواند نقش بزرگی‌ را در سلامت قلب کارمندانش بازی کند. چرا که یک شرکت قدرت زیادی در تغییر عادات کارمندانش دارد. در اینجا به چند روش اشاره می‌کنیم:

ایجاد محیطی عاری از دخانیات
نه تنها این کار با کم کردن دفعات سیگار کشیدن به سلامت کارمندان کمک می‌کند بلکه کارمندانی که سیگاری نیستند را از خطر دود سیگار محفوظ نگاه می‌دارد.

رژیم سالم برای قلب
این کار با جایگزین کردن اغذیه های ناسالم و شور مثل چیپس و پفک، یا خوراکی های خیلی شیرین مثل کیک و نوشابه، با تنقلات سالم مثل آجیل بدون نمک و میوه خشک در دستگاه‌های فروش خودکار است. همینطور در مهمانی‌های ادارات، سفارش غذاهای کم چربی‌ که برای قلب سالم تر باشند.

تشویق به ورزش و تحرک
شرکت‌ها و ادارات باید کارمندان را تشویق به تحرک کرده و از یک جا نشستن آنها پرهیز کنند. برای مثل تشکیل جلسات در حال راه رفتن. مهیا کردن توپ‌های ورزشی در محل کار، نصب میزهایی که می شود پشتش ایستاد، و ایجاد سالن ورزش در محیط کار که کارمندان در طول وقت آزادشان در آن‌ ورزش کنند. همینطور تشویق کارمندان به ورزش در بیرون از محیط کار، برای مثال دادن تخفیف در باشگاه‌های ورزشی. با این روش ها مطمئن باشید قلب کارمندان تان بهتر کار خواهد کرد.