به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۵۸
 
۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۲ ساعت ۰۰:۱۳
کد مطلب : ۱۲۵۲۱۵

رسوایی دیگر برای باندافخمی و فراستی

رسوایی دیگر برای باندافخمی و فراستی
گروه فرهنگي: عليرضا داودنژاد سيمرغ بلورين بهترين كارگردان جشنواره را براي فيلم فراري از آن خود كرد با حضور روی صحنه گفت: سوالی وجود دارد درباره اینکه چرا رسانه ملی درباره جشنواره و شور و حالی که در این مدت درباره سینما وجود دارد، به جای مشوق بودن و حمایت کردن، با کارهای خودشان بدنامی به وجود می‌آورند، یک جواب هست و اینکه وقتی رسانه ملی فیلم‌های ما را نمی‌خرد، تبلیغ نمی‌کند و نمی‌بینید، چرا انتظار دارید برنامه‌ای بسازد که قرار باشد از سینما حمایت کند؟ وی ادامه داد: وقتی رسانه ملی سینما را نمی‌بیند، قطعا برنامه‌ای پر از توهین و تحقیر می‌سازد، من امیدوارم این نگاه خصمانه و پر از کینه رسانه ملی نسبت به سینما پایان پیدا کند.

وحید جلیلوند هم كه برای «بدون تاریخ ،بدون امضاء» سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را كسب كرد با حضور روی صحنه گفت: من مانند سایرین حرف‌های تلخی داشتم؛ افخمی، فراستی و برنامه هفت تلاش کردید بین ما انشقاق ایجاد کنید، اما من مهدویان را دوست دارم. برای خانم درخشنده و آقای داوودنژاد تا کمر خم می شوم. رامبد عاشقتم. تلاش کردند که ما با یکدیگر قهر کنیم، ما همدیگر را دوست داریم، یکدیگر را در آغوش می‌کشیم و به پیشکسوت‌هایمان احترام می‌گذاریم. ما همدیگر را دوست داریم اما شما (رسانه ملي!، فراستي و افخمي) سعی کردید میان ما فاصله بیندازید.

گفتني اينكه برنامه هفت سيما طي روزهاي اخير فضاسازي مسمومي عليه جشنواره به راه انداخته و در حالی که افخمی و فراستی (مجريان دلواپس اين برنامه) معتقد بودند داوران جشنواره بدلیل «ترس» به «ماجرای نیمروز» رای نمی‌دهند، اما این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد!

گفتني اينكه فراستي از توده‌‌اي‌هاي تواب در دهه 60 و افخمي هم كسي است كه زماني خود را به اصلاح‌طلبان چسباند و با ليست آنها به مجلس ششم راه يافت اما چند سالي است با خوش خدمتي به افراطيون و دلواپسان، مجري‌گري برنامه سينمايي سيما را به دست آورده و اين برنامه را به تريبوني عليه هنرمندان و سينماگران ايران مبدل كرده و ناشيانه و فرصت‌طلبانه حملات سياسي نيز عليه دولت روحاني و اصلاح‌طلبان از آن مطرح مي‌كند.