کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به ۹دلیل سوئد بهشت کارمندان است

العربيه , 23 بهمن 1395 ساعت 8:37


گروه جامعه: شما این موضوع را شنیده‌اید، ولی آیا حقیقت دارد؟ خودتان قضاوت کنید- به این ۹ دلیل کار کردن در سوئد خیلی عالی است. سایت سوئدی انگلیسی زبان "Thelocal.se" گزارش خود را اینگونه آغاز کرده سپس به دلایل برتری سوئد در این زمینه این چنین می‌پردازد:

1. تعطیلات زیاد
اول از آنچه که آشکار است شروع ‌می‌کنیم. بر طبق قانون سوئد با ۵ هفته مرخصی با حقوق، کارکنان در این کشور طولانی‌ترین تعطیلات را در اروپا دارند- و بیشتر شرکت‌ها ۶ هفته مرخصی می‌دهند.

2. کت و شلوار لازم نیست
"رفت‌و آمد هرروزه با همان کت و شلوار قدیمی به کار و کار در همان محیط بسته".. شما شاهد چنین چیزی در سوئد نخواهید بود. محیط‌های کار در سوئد خیلی راحت است. در محیط‌های شغلی پوشیدن شلوار جین و پولور بسیار عادی است و حتی در اداره‌های دولتی هم شما همین راحتی را می‌بینید.

3. اهمیت والدین
احتمالا در باره مرخصی والدین در سوئد هم شنیده‌اید. زوج‌های سوئدی برای هر فرزند نوزاد حق استفاده از ۴۸۰ روز مرخصی با ۸۰ درصد حقوق را دارند. و جالب این که دستکم ۹۰ روز از این مرخصی را باید پدرها بگیرند. پدر و مادرها تشویق می‌شوند که از این مرخصی به طور مساوی استفاده کنند.

4. صندوق بیمه‌ بیکاری
سوئد یک سیستم عالی برای افرادی دارد که کار خود را از دست می‌دهند. آنهایی که عضو این صندوق هستند ماهانه حداقل ۱۰۰ کرون حق عضویت می‌دهند و در عوض اگر بیکار شوند ۸۰ درصد حقوق خود را دریافت می‌کنند.

5. اتحادیه‌های قوی
واژه «اتحادیه» در سوئد مانند دیگر کشورها، یک واژه کثیف نیست. در این کشور برای هر حرفه‌ای یک اتحادیه وجود دارد و ۷۰ درصد نیروی کار کشور عضو این اتحادیه‌ها هستند. اتحادیه‌ها با کارفرمایان مذاکره می‌کنند و گرفتن امتیازهایی مانند عضویت در ورزشگاه‌ها بسیار معمول است، و هر توافق دسته‌جمعی برای تمامی کارکنان برقرار می‌شود. امتیازهایی مانند آموزش مهارت‌های جدید برای کارکنان از دیگر مزایای اتحادیه‌هاست.

6. یادگیری دائمی
می‌دانید برای یادگیری مهارتی تازه و رفتن به آموزشگاه می‌توانید کار خود را متوقف کنید؟ در سوئد هرکس که برای ۶ ماه در یک شرکت کار کرده باشد، می‌تواند از مرخصی برای ادامه تحصیل استفاده کند. این مرخصی بدون حقوق است، اما کار شما برای شما حفظ می‌شود تا برگردید.

7. سلسله مراتب
سوئدی‌ها عاشق مساوات هستند. از پیش دبستانی تا دانشگاه، معلمان را با نام کوچک صدا می‌کنند- و در محیط کار هم همین طور است. در شرکت‌های سوئدی شما ممکن است مدیرعامل را از نزدیک بشناسید و به او یادآوری کنید نوبت اوست که ظرف‌ها را بشوید، حتی اگر نخست وزیر باشد. سوئد از نظر برابری جنسیتی هم مقام چهارم دنیا را دارد و اگرچه کامل نیست، ولی این کشور سعی بسیار می‌کند تا تمامی موانع پیش راه برابری جنسیتی را بردارد.

8. ساعات طولانی غذا
فیکا یک پدیده سوئدی است، و در محیط‌های کار قهوه با شیرینی یک عادت رایج در محیط کار در این کشور است. حتی شرکت‌ها برای کارکنان خود فیکا تهیه می‌کنند. وقت نهار هم طولانی است که بسیاری‌ها در سوئد از آن به خوبی استفاده می‌کنند تا ورزش کنند و یا با دوستان خود وقتی صمیمانه داشته باشند. براساس قانون، شما برای هر ۵ ساعت کار احتیاج به استراحت ۱۰ دقیقه‌ای دارید تا فیکا داشته باشید.

9. انگلیسی زبان همگانی
کارهای کمی در سوئد هست که فقط به زبان سوئدی نیاز داشته باشد. اگر انگلیسی می‌دانید کار شما، به ویژه در شهرهای بزرگ، به خوبی می‌گذرد. بسیاری از شرکت‌های سوئدی زبان انگلیسی را در محیط کاری خود به رسمیت می‌شناسند، اما اگر می‌خواهید سوئدی یاد بگیرید- که بهتر است یاد بگیرید- به شما برای این کار حقوق می‌دهند.


کد مطلب: 125253

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/125253/۹دلیل-سوئد-بهشت-کارمندان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir