به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۳ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۱۲۵۲۹۷

كاسه صبر خوزستانی‌‌ها لبريز شده

گروه جامعه: مردم شهرهای مختلف خوزستان خواستار پاسخگویی دولت در خصوص علل قطع مکرر آب و برق و تعطیلی استان شدند.
فارس در اين باره نوشت: قطع مکرر آب و برق و تعطیلی مدارس باعث سردرگمی مردم در شهرهای مختلف استان به ویژه کلانشهر اهواز شده است. محمد عباسپور از شهروندان اهوازی در این باره می‌گوید: معلوم نیست در استان چه خبر است با یک باران یا مه‌گرفتگی و گرد و غبار آب و برق و تلفن قطع می‌شود.

وی افزود: چرا باید ما در استانی که مرکز تولید انرژی کشور هستیم در چنین وضعیت قرار داشته باشیم. سعید لجمیری دیگر شهروند اهوازی نیز با انتقاد از وضعیت نامناسب زیرساخت‌ها در استان خوزستان گفت: با کمترین اتفاق در استان مردم با قطعی گسترده آب، برق و تلفن و اینترنت مواجه می‌شوند و این برای مردم مشکلات جدی ایجاد کرده است.

وی افزود: بدون اطلاع قبلی آب و برق قطع می‌شود و مردم هیچ ذخیره آبی در خانه ندارند و در واقع زندگی مردم در خانه نیز فلج شده است. محمدرضا حلاف یکی دیگر از شهروندان اهوازی گفت: دولت برای مشکلات استان کمیته‌ای ویژه تشکیل دهد متاسفانه مدیران اجرایی استان حقیقت را به مردم نمی‌گویند.

وی افزود: تنها با گذشت چند روز از افتتاح نیروگاه‌های برق توسط معاون اول رییس جمهور برق اکثر شهرهای خوزستان با یک مه‌گرفتگی مختصر قطع شده است. رضا محمدزاده نیز در این خصوص گفت: وضعیت فعلی استان خوزستان باعث مهاجرت مردم از این استان شده است.وی گفت: اکثر بستگان ما در حال انتقال کار و زندگی خود به استان‌های دیگر هستند چون امیدی به حل مشکلات استان خوزستان نیست.

برق حدود ۹۰ درصد مشترکان در ۱۱ شهر خوزستان قطع است

بر اثر بروز گرد و غبار شدید در خوزستان و رطوبت بسیار بالای این استان، هم‌اکنون برق حدود ۹۰ درصد مشترکان در ۱۱ شهر استان خوزستان همچون خرمشهر، آبادان، شادگان و اهواز قطع شده است. به دنبال قطع برق از ساعت ۴ بامداد امروز و خارج شدن پمپ‌های آب تصفیه‌خانه‌ها و چاه‌های تامین آب شرب، آب‌رسانی در شهرهای خوزستان نیز دچار اخلال شده و هم اکنون آب در شهرهای بزرگ استان قطع است.

بر اثر تکرار این حادثه در چند روز اخیر، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو با همراهی معاونان و مدیران‌عامل توانیر و آبفای کشور بخش آب و برق این وزارتخانه برای رصد و اقدام فوری برای کنترل این بحران عازم استان خوزستان شده است. در حال حاضر، علاوه بر گرد و غبار شدید، رطوبت در اهواز حدود ۱۰۰ درصد است و بر اثر اتصال تجهیزات و مقرره‌های برق، پست‌های انتقال و توزیع وشبکه برق‌رسانی در این شهرها، از مدار خارج شده و تلاش برای برقراری جریان برق در این استان در دست انجام است.

مهدی
Romania
۱۳۹۵/۱۱/۲۳ ۱۳:۵۰
وقتی نیروهای داخل استان، استانداری موفق را با لابیگری وزیر نفت برکنار می کنند و فردی کم تجربه جانشین او می کنند توقع بیشتری نباید داشت (348250)
یا حق
۱۳۹۵/۱۱/۲۳ ۱۵:۵۲
عموجان استاندارنتان کی عوض شده؟ از زمانی که این استاندار آمد این مشکلات پیش آمد؟ استاندار قبلی کلیدی داشت که این مشکلات را حل می کرد و آن کلید را باخودش برد؟ عموجان این مشکلات تصادف و زلزله نیست که یکباره پیش بیاید. اینها میراث چندین استاندارن و مدیران ناکارآمد دولت گذشته است..... (348276)
قدقدایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۲۳ ۱۶:۰۸
سلام اون استاندار با تجربه از شکم مادر باتجربه بودن یا با سعی و خطا به اینجا رسیدن؟ (348283)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۲۳ ۱۹:۲۲
همین فردی که به گفته شما کم تجربه است، که نیست و بهتر است بگویید جوان تا کم تجربه، به مراتب بیشتر از فرد قبلی پیگیر مسائل استان است. و این مسائل هم مربوط به امروز و دیروز نیست. در واقع حاصل کم کاری های فبلی ها و فرد قبلی است که به هیچ وجه سغی در بهسازی زیرساخت های برق نداشنتد. (348298)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۲۳ ۲۰:۳۱
هیچ فرقی بین استاندار فعلی و قبلی وجود نداره !!! مگه استاندار قبلی در اون 3 سال چی کار کرد ؟؟؟
مشکل از قومی گرایی و تعصب قومی در استان است که متحد نیستند . (348306)
رییس زاده علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۲۴ ۰۰:۵۰
ایا براستی مردم خوزستان جزیی از مردم ایران نیستند؟؟؟
ایا اینها جز شهروندان درجه سوم و چهارک کشور هستند؟ایا کاخ آپادانا و پایتخت زمستانه هخامنشی در شوش ،اسیاب های آبی شوشتر در زمان ساسانیان، چغازنبل در دزفول ،کول فرح در ایذه و..همه و همه از نشانه های این نیست که خوزستان قلب ایران است؟.... (348312)