به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۳ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۱۲۵۳۰۶

چرا بازهم خوزستان تعطیل شد؟

گروه جامعه: مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: قطعی آب و برق و تلفن در ساعات اولیه امروز 11 شهر خوزستان را به تعطیلی کشاند.
چرا بازهم  خوزستان تعطیل شد؟

هاشم بالدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گردوغبار و آلودگی ناشی از طوفان هشتم بهمن‌ماه در استان بر شبکه‌های فوق‌ توزیع و اضطرار انباشته شده بود و تاکنون کاملا پاکسازی نشده است و با پدیده مه گرفتگی و افزایش رطوبت تا 97 درصد ساعت یک بامداد امروز این ایستگاه‌ها و خطوط از مدار خارج شدند.وی افزود: افزایش رطوبت به همراه گردوغبار حالت عایق‌مانندی در ایستگاه‌های فوق‌توزیع و شبکه‌های خطوط انتقال برق ایجاد کرد و از حدود ساعت یک بامداد امروز ایستگاه‌های فوق توزیع 11 شهرستان اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، هویزه، ماهشهر، هندی‌جان، آبادان، خرمشهر، شادگان و دشت آزادگان با شدت گرفتن مه گرفتگی از مدار خارج شدند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: از ساعت پنج صبح امروز تعطیلی مدارس را در این 11 شهرستان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات و بانک‌ها را اعلام کردیم. متاسفانه زمان قطع برق به علت نبود برق اضطراری در تصفیه‌خانه و مراکز مخابراتی با قطع آب و مخابرات نیز در اهواز و برخی شهرستان‌ها مواجه شدیم.بالدی ادامه داد: تامین برق اضطراری برای تصفیه‌خانه‌های آب اهواز از تعهدات وزارت نیرو است.

وی در پاسخ به انتقادات نسبت به  شست‌وشو نشدن ایستگاه‌ها و خطوط فوق توزیع برق از زمان وقوع طوفان گردوغبار هشتم بهمن‌ماه تاکنون گفت: شست‌وشوی خطوط فوق توزیع به علت ارتفاعی که دارد نیازمند امکانات و تجهیزات ویژه‌ای است. این امکانات در استان وجود دارد اما تعداد آنها کم و برای شست‌وشوی تمام ایستگاه‌ها و خطوط انتقال برق کافی نیست.

 با قطعی برق در اهواز و شهرستان دیگر خوزستان از ساعات اولیه بامداد امروز و به دنبال آن قطعی آب و مراکز مخابراتی در اکثر این شهرستان‌ها وزیر نیرو از سوی دولت به منظور بررسی این وضعیت به خوزستان اعزام شد. وزیر نیرو در ساعت 12 ظهر وارد خوزستان شد و از ایستگاه‌ها و خطوط فوق توزیع برق بازدید کرد.جلسه ستاد مدیریت بحران ساعت 14:30 با حضور وزیر نیرو برگزار می‌شود.