به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۳ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۱۲۵۳۳۱

ال‌کلاسیکو هم اين حساسیت را ندارد!

گروه ورزشي: سرمربی استقلال گفت: دربی برای ما و بازیکنان جوان نقطه عطف خواهد بود و امیدوارم پرسپولیس از دقیقه یک حمله کند.
به گزارش تسنیم، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دربی هشتاد و چهارم گفت: فردا دربی برای ما و بازیکنان جوان نقطه عطف خواهد بود. نتیجه در این بازی برای ما اهمیت دارد چون جوانان ما مسیر خوبی را طی کرده‌اند. فکر می‌کنم دربی خوبی را شاهد باشیم.

همه چیز فردا مشخص می‌شود
وی در مورد عدم حضور کمال کامیابی‌نیا در ترکیب پرسپولیس به دلیل محرومیت و اینکه استقلال بازیکن آماده‌ای چون امید نورافکن دارد، گفت: متوجه سؤال شما نشدم. ما می‌دانیم کمال در این بازی حضور ندارد. در مورد خط هافبک و ترکیب، همه چیز فردا مشخص خواهد شد.

مگویان را نداریم، شاید وریا برسد
سرمربی استقلال در خصوص اینکه برای دیدار فردا چه بازیکنانی را در اختیار نخواهد داشت، تصریح کرد: مصدومان ما مگویان و وریا غفوری هستند که آسیب‌دیدگی وریا به اندازه‌‌ای نیست که حضور نداشته باشد. اگر پزشکان تشخیص بدهند، وریا به لیست ما اضافه می‌شود. جابر انصاری هم رسیده و در هر دقایقی از بازی می‌توانیم از او استفاده کنیم اما مگویان را در اختیار نداریم.

ایده‌های برانکو قابل شناسایی است؛ با پرسپولیس بازی داریم نه رفیعی
منصوریان در واکنش به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای مهار سروش رفیعی دارید، گفت: پس از بازی با السد همه قوت‌مان را برای آنالیز پرسپولیس گذاشتیم. هر چند آنالیز ما از دور برگشت شروع شد و نفر به نفر آنها را می‌شناسیم. ایده های برانکو قابل احترام بوده، ولی قابل شناسایی است. ما با پرسپولیس بازی داریم، نه سروش رفیعی. در طول بازی باید پرسپولیس را کار بیندازیم و سروش هم در آن قرار دارد.

مغرور نیستیم و افق روشنی ترسیم کرده‌ایم
خبرنگاری پرسید چه راهکاری دارید که بازیکنان‌تان به خاطر برد مقابل السد قطر دچار غرور نشوند که منصوریان پاسخ داد: در این مدت تعریفی از غرور بین بازیکنان جوانم ندیده‌ام. ما افق روشنی را ترسیم‌ کرده‌ایم و قصد داریم به آن برسیم. به دربی فردا خوش‌بین هستم و شما در جریان بازی با السد هم دیدید که بازیکنان ما حرکت اضافی مقابل ژاوی انجام ندادند. همه مستحکم و پلکانی جلو رفته‌ و می‌دانند که فردا بازی مهم دارند و فارغ از غرور می‌خواهند نتیجه بگیرند.

شام مشترک جالب نبود؛ بی‌رحم بازی می‌کنیم
سرمربی استقلال در خصوص برگزاری مراسم ضیافت شام مشترک دو تیم که با انتقاداتی همراه شده است و عده‌ای برگزاری این مراسم را در جهت مساوی شدن بازی نامیده‌اند گفت: من در همان مراسم اعلام کردم با توجه به اینکه دو تیم باید ۲۴ بهمن‌ماه رودرروی هم قرار بگیرند، اگر اسپانسر مشترکی نداشتند اصل برگزاری میهمانی اصلا جالب نبود. شما فردا در دربی مشاهده خواهید کرد که هر دو تیم بی‌رحم بازی می‌کنند. به دلیل وجود اسپانسر مشترک در این مراسم شرکت کردم اما با نظر برانکو موافق هستم و برگزاری این دورهمی مناسب نبود. البته نباید فراموش کرد در ۲ سال گذشته همین اسپانسر استقلال و پرسپولیس را سرپا نگه داشته است.

شانس هر دو تیم برای دربی فردا ۵۰-۵۰ است
منصوریان در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که استقلال در دیدار برگشت برخلاف دیدار رفت دیگر دست و پا بسته نخواهد بود، گفت: ما در دربی رفت نیز دست و پا بسته نبودیم و اگر کاوه رضایی یکی از ضربات خود را در چارچوب زده بود می‌توانستیم برنده باشیم اما این اتفاق نیفتاد. تفاوت ما با دربی رفت نیز در تغییر ۳،۴ بازیکن تیم‌مان است. اعتقاد دارم شانس هر دو تیم برای دربی فردا ۵۰-۵۰ است و در عین حال که پرسپولیس رقیب ما است ما با احترام به این تیم نگاه می‌کنیم. وضعیت و جایگاه پرسپولیس در صدر جدول به ما انگیزه می‌دهد تا با تلاش بیشتر جایگاه این تیم را برهم بزنیم.

باید باهوش و زیرک باشیم
سرمربی استقلال تصریح کرد: از شروع فصل هجمه و فشار روی ما زیاد بوده و همانطور که من قبلا گفته‌ام شما وقتی سرمربی ۲ تیم بزرگ استقلال و پرسپولیس هستید نمی‌توانید بعد از هر برد بیشتر از ۲۴ ساعت خوشحال باشید. در بازی فردا باید باهوش و زیرک باشیم و سعی کنیم از اطلاعاتی که در خصوص پرسپولیس داریم به خوبی استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر تفاوت این منصوریان با منصوریان دیدار رفت عنوان کرد: منصوریان فعلی فقط مقداری ریش صورتش سفید شده است. (با خنده) دربی رفت اولین دربی‌ام و فشار زیادی در این خصوص روی من بود. سعی می‌کنم از تجربیات دیدار رفت که برای من بسیار مفید بود استفاده کنم. امیدوارم در پایان بازی فردا دو تیم هیچ مصدومی نداشته باشند، ما حتی راضی به بد خواستن برای رقیب‌مان نیستیم و امیدواریم بستری فراهم شود تا انرژی بازی با السد را مقابل پرسپولیس رها کنیم.

هر وقت بردیم گفتند از کی‌روش مشاوره گرفته‌ایم
منصوریان در پاسخ به این سوال که برای دیدار فردا از کارلوس کی‌روش مشورت خواهد گرفت، گفت: خواهش می‌کنم به خودمان احترام بگذاریم، من سرمربی تیمی هستم که ۳۰ میلیون هوادار دارد، هر واقع ما پیروز شدیم از مشاوره کی‌روش به من صحبت شده است. چند روز گذشته در یکی از سایت‌ها خبر از آنالیز دیدار الشحانیه و السد توسط کادرفنی تیم ملی داده بودند اما من به جرأت می‌گویم یکی از قوی‌ترین گروه آنالیزور با من همکاری می‌کند. خودم کارم را با آنالیز مسابقات شروع کردم، کی‌روش نیز در حال حاضر فکر می‌کنم در پرتغال یا آفریقای جنوبی است و خواهش می‌کنم دیگر از این ادبیات استفاده نکنید. وی اضافه کرد: ما یک گروه ۹ نفره در کادر فنی‌مان هستیم. دو نفر از مربیان قبلی من در کنارم حضور دارند و یک گروه آنالیز هفت نفره هم کنار ما هستند. ما به ایده‌ها و تجربیات خودمات تکیه می‌کنیم و با آنها جلو می‌رویم.

به رکودها اعتقادی ندارم
منصوریان در مورد رکوردهای برانکو در دربی‌ها گفت: من برای برانکو احترام زیادی قائلم اما به این مسائل هیچ اعتقادی ندارم، برانکو قبل از اینکه من مربیگری را شروع کنم مربی تیم ملی ایران بود، ما اگر فردا بازی را ببریم باز هم منکر توانایی‌های او نمی‌شوم و می‌دانم که مربی بسیار بزرگی است.

بازیکنان جوان ما خیلی زود با تجربه شدند
سرمربی استقلال با اشاره به حضور بازیکنان جوان در این تیم و اینکه این بازیکنان تجربه حضور در دربی را ندارند، خاطرنشان کرد: جوانان ما کم‌کم برای دربی آماده می‌شوند، ما هفته گذشته یک پیش دربی بزرگ را مقابل السد پشت سر گذاشتیم. پس از این بازی به بازیکنانم امیدوار شدم چون آنها توانستند از سد یک تیم قوی عبور کنند. بازیکنان جوان ما خیلی زود با تجربه شدند.

منصوریان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا فردا میلاد زکی‌پور می‌تواند رامین رضاییان را مهار کند یا خیر، گفت: برخورد دو بازیکن مازندرانی با یکدیگر همیشه جذاب است. پرسپولیس در همه نقاط زمین بازیکنان خوبی دارد اما با باید کل پرسپولیس را مهار کنیم و تمرکز خاصی روی یک بازیکن نداشته باشیم. وحید امیری در دیدارهای گذشته پرسپولیس عملکرد خوبی داشته اما همانطور که گفتم ما باید همه بازیکنان پرسپولیس را مهار کنیم.

ال‌کلاسیکو هم حساسیت دربی ایران را ندارد
وی در واکنش به این مسئله که اگر در دربی فردا بازی را ببازد، در فصل آینده از هدایت استقلال کنار رفته و به سرنوشت مربیان قبلی این تیم دچار خواهد شد، گفت: با اینکه همه می‌گویند این بازی ۳ امتیاز دارد اما برای هواداران ما ۳ امتیاز ندارد. در بازی رفت ما جام را از وسط نصف کردیم، حتی رئال مادرید و بارسلونا هم که در مسابقات مختلف با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند بازی‌شان تا این حد حساس نیست که بازی استقلال و پرسپولیس حساس است. اطراف تیم پرسپولیس هم یکسری حواشی مثبت وجود دارد.

داغ دل مادران شهید تازه است
سرمربی استقلال با بیان اینکه دربی ۸۴ به نام شهدای چوار است، گفت: در تصاویر تلویزیونی هنوز می‌بینیم که داغ دل مادران شهید تازه است. در یکی از برنامه‌ها، هواپیمای عراقی را شبیه‌سازی کرده و اینکه چطور شهدای چوار به شهادت رسیدند. من نتوانستم این صحنه‌ها را نگاه کنم. اینها بخشی از کشور هستند که فوتبالی بودند.

از سازمان لیگ گلایه دارم
خبرنگاری از منصوریان پرسید که فصل گذشته با شیوه تدافعی توانستید همراه نفت‌ تهران پرسپولیس را شکست دهید و آیا باز هم با همان تفکر فردا بازی خواهید کرد که سرمربی استقلال پاسخ داد: مقابل السد قطر ۳۰ دقیقه وقت‌های تلف شده و با احتساب زمان‌های اضافه دو نیمه، ۴۰ دقیقه بازی کردیم. هنوز از سازمان لیگ گله دارم که می‌توانستند برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که در تاریخ دیگری با پرسپولیس بازی می‌کردیم. هنوز نمی‌دانم به چه دلیل این اتفاق نیفتاد.

فضای بازی نفت و پرسپولیس را فراموش کنید
منصوریان ادامه داد: با ۴۸ ساعت ریکاوری به مصاف پرسپولیسی خواهیم رفت که دو روز بیشتر استراحت کرده و بازی نه چندان سنگینی برابر تراکتورسازی در خانه انجام داده است. تلاش ما به همراه گروه پزشکی این بود که بازیکنان بتوانند خوب ریکاوری کنند. در مورد سؤال شما باید بگویم که فضای بازی نفت و پرسپولیس را فراموش کنید، چون فردا دربی را در پیش داریم و این بازی با دیدار نفت و پرسپولیس متفاوت است. این بازی دومین دربی بازیکنان جوان ما خواهد بود. در بازی نفت و پرسپولیس تنها تعداد کمی و فکر کنم ۸۰ نفر از هواداران استقلال در جایگاه هشت حضور داشتند، اما برای بازی فردا نیمی از ورزشگاه به حمایت از استقلال می‌پردازند.

فقط یک زمین تمرین می‌خواهیم
وی در واکنش به این سؤال که پرسپولیس در ورزشگاه شهید کاظمی تمرین می‌کند که از همه نوع امکانات برخوردار است، اما استقلال محل تمرین مناسبی ندارد، گفت: من منکر صحبت‌های شما نمی‌شوم. ما برای استفاده از سالن وزنه و استخر باید از هتل المپیک اجازه بگیریم. فقط زمین تمرین می‌خواهیم، زمینی که حتی خط‌کشی نشده و دفتر هم نداشته باشد. هیچ چیزی جز زمین تمرین مناسب نمی‌خواهیم.

«اینکه پرسپولیس امکانات تمرینی خوبی دارد، باید برای ما الگو شود». سرمربی استقلال با بیان این جمله ادامه داد: در ضیافت مشترکی که کنار برانکو حضور داشتم با هم درد دل کرده و گفتیم که استقلال و پرسپولیس روی هم نزدیک به ۶۰،۷۰ میلیون هوادار دارند، اما امکانات یک تیم معمولی خلیج فارس را ندارند. قرار بود امروز ساعت یازده استقلال و ساعت ۱۴ تیم پرسپولیس در زمین شماره دو آزادی تمرین کنند، اما همانطور که می‌دانید با اولین باران امکان تمرین در این زمین وجود ندارد. در شأن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیست که زمین تمرین نداشته باشند. خوشحالم که پرسپولیس امکانات خوبی در ورزشگاه شهید کاظمی دارد. با رضا افتخاری صحبت کردم و گفتم کمپ باشگاه امکانات خوبی دارد و باید مجهز شود. با برادران شفیع‌زاده هم صحبت‌هایی شده که کمک کنند در کمپ باشگاه استخر و سونا و جکوزی داشته باشیم.

جونز نمی‌تواند به ایران برگردد
منصوریان در خصوص اینکه آیا نبود بدنساز در استقلال به این تیم ضربه‌ای وارد نمی‌کند، گفت: ۶ سال است که با یک متُد بدنسازی تمرین کرده و مربی بدنساز مجری آن است. متأسفانه مربیان بدنساز زمانی که به ایران می‌آیند، در اوایل همه چیز برای آنها خوب پیش می‌رود، اما دوری از خانواده برای آنها شرایط سختی را ایجاد می‌کند. با مربی بدنسازمان در ارتباط هستیم، اما خانواده‌اش حاضر نیست به ایران بیاید و او هم نمی‌تواند برگردد. جونز چهارمین مربی بدنساز است که برای او چنین مشکلی بوجود می‌آید. در مجموع با گروه فعلی کار را پیش می‌بریم و مشکلی هم نداریم.

به بازیکنانم گفتم می‌توانید در این دربی به خیلی چیزها برسید
وی در پاسخ سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا صحت دارد که گفته‌اید در صورتی که سه بازیکن پرسپولیس را مهار کنید، می‌توانید پرسپولیس را شکست داده و قهرمان لیگ شوید، گفت: جفت این صحبت‌ها دروغ و اشتباه است. من قبل و بعد کنفرانس صحبت می‌کنم و بعضا دوستان گلایه می‌کنند که چرا غیر از این زمان صحبت نمی‌کنم. همانطور که گفتم به دلیل اینکه صحبت‌های من و برانکو برای علاقه‌مندان جذاب است، قبل و بعد بازی در کنفرانس‌ها صحبت می‌کنم. هر صحبتی در این بین را قبول ندارم. به بازیکنانم گفته‌ام که دربی نقطه عطف شماست و می‌توانید در این دربی به خیلی چیزها دست پیدا کنید.

جباری و پروین نماینده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بودند
منصوریان در رابطه با اینکه روز گذشته مهدی تاج به همراه برخی از پیشکسوتان به مزار پیشکسوتان سرخابی‌ها رفتند و بهتر نبود از طرف دو باشگاه هم در این مراسم حضور داشته باشند، گفت: من خبر نداشتم که چنین چیزی اتفاق افتاده است. نماینده ما سلطان علی جباری و نماینده پرسپولیس سلطان علی پروین روز گذشته بر سر مزار پیشکسوتان شرکت کردند. اینها نماینده دو باشگاه بودند. اگر لیاقت داشته باشیم، هر سال این کار را خواهیم کرد. جباری و پروین نماینده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هستند و این افتخار را داریم که کنار آنها چای خورده‌ایم.

این مربی در خصوص اظهارات برانکو که گفته استقلال ۲۰ دقیقه اول حمله خواهد کرد، گفت: به نظر برانکو احترام می‌گذارم، اما وارد هیچ چالشی با او نمی‌شوم. ۱۰،۱۵ دربی بازی کرده‌ام و ۲۰ دربی هم از نزدیک دیده‌ام. برای بازی فردا شاید دفاعی و شاید تهاجمی باشیم و شاید هم در وسط زمین بمانیم. همه چیز طبق آن چیزی که برای ما خوب خواهد بود، پیش می‌رود. امیدوارم پرسپولیس از دقیقه یک حمله کند. دوست دارم فردا تیم تهاجمی برانکو را ببینم.