به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۵ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۱۲۵۴۵۲
جوسازی علیه سینمای ایران است

دفاع داودنژاد از هیات داوران جشنواره فجر

گروه فرهنگي: کارگردان فیلم سینمایی «فراری» گفت: حاشیه های بوجود آمده برای سی وپنجمین جشنواره فیلم فجر، جوسازی علیه سینمای ایران است.
دفاع داودنژاد از هیات داوران جشنواره فجر
علیرضا داوودنژاد افزود: هر سال طی برگزاری جشنواره فیلم فجر که مهمترین رویداد سینمایی، هنری و فرهنگی کشور است، حاشیه هایی در مورد انتخاب هیات داوران و سایر مسایل پدید می آید. وی اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر امسال نیز از این حاشیه ها مستثنی نبود و با طرح موضوع هیات داوری، جشنواره را زیر سووال بردند.

داوودنژاد تصریح کرد: این حاشیه سازی ها بهانه ای بود تا سینمای ایران را ضعیف جلوه دهند و در واقع جوسازی علیه سینمای ایران است. کارگردان فیلم سینمایی «مرهم» با بیان اینکه نقاط ضعف در هر جشنواره ای وجود دارد و نباید دست مایه حاشیه سازی شود، ادامه داد: دست اندرکاران و اهالی هنر و سینما باید کمک کنند تا نقاط ضعف جشنواره مهمی مانند فیلم فجر رفع شود و به جوسازی در مورد این رویداد نپردازند.

داوودنژاد، همچنین روند برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را خوب ارزیابی کرد و گفت: نحوه برگزاری جشنواره از زمان افتتاحیه تا اختتامیه (۹ تا ۲۱ بهمن) خوب بود و دست اندرکاران و عوامل اجرایی آن زحمت بسیاری کشیدند. کارگردان فیلم سینمایی «کلاس هنرپیشگی» اظهار امیدواری کرد که در جشنواره فیلم فجر سال‌ آینده نگاه مثبت تری به روند برگزاری، هیات داوران و سایر عوامل که امسال دچار حاشیه سازی شدند، صورت گیرد.

داوودنژاد در مورد فیلم «فراری» نیز گفت: داستان این فیلم واقعی و مصداق سینمای ایران است و همواره دلم می خواست، آن را بسازم. فیلم سینمایی «فراری» درباره دختری است که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند تا با خودروی «فراری» هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد اما درگیر ماجراهایی می شود.

محسن تنابنده، ترلان پروانه، سیامک صفری، محمدرضا داوودنژاد، سیما تیرانداز، رضا داوودنژاد در این فیلم ایفای نقش می کنند. فیلم سینمایی «فراری» جایزه ویژه هیات داوران را در سی وپنجمین جشنواره فیلم فجر برای علیرضا داود نژاد رقم زد و محسن تنابنده بازیگر این فیلم، سیمرغ بهترین بازیگر مرد این جشنواره را کسب کرد.