به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۶:۲۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۱۲۵۵۱۸

تجربه کرار در ماجرای رحمتی تکرار می‌شود؟

گروه ورزشی: حکم کمیته انضباطی درباره کاپیتان استقلال قطعی است و تنها یک راه برای اعتراض به آن وجود دارد، راهی که یک بار امتحان شده بود و نتیجه‌ای در پی نداشت.
تجربه کرار در ماجرای رحمتی تکرار می‌شود؟

به گزارش ایسنا، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در احکامی با سرعت عمل قابل توجه حکم به محرومیت مهدی رحمتی داد. او سه جلسه از همراهی تیمش محروم شده و با توجه به اخراجش در اواخر داربی این جریمه شامل چهار بازی خواهد بود.تنها راه حل استقلال برای این محرومیت اعتراض ویژه با استناد به ماده ۵۱ آیین نامه انضباطی است. طبق این ماده، پس از صدور یک حکم قانونی لازم الاجرا، چنانچه یکی از طرفین مدارک یا مستنداتی را دریافت نمایند که بیست روز از یافتن آن نگذشته باشد و دستیابی به آن در زمان رسیدگی، امکان پذیر نبوده و یا نشانگر آن باشد که حقی از وی ضایع شده است، می‌تواند تقاضای تجدیدنظر خواهی ویژه را به رییس فدراسیون فوتبال یا رییس هیات استان ارائه کند.

اعتراضی که یک‌بار در دوره حضور قلعه‌نویی در استقلال انجام شد. در آن دوره جاسم کرار دو جلسه محروم شده بود اما در روز بازی با گسترش فولاد با اعتراض ویژه استقلالی‌ها، این حکم معلق شد و این درحالی بود که این بازیکن در اردوی استقلال حاضر نبود. به هر ترتیب بعد از اعتراض ویژه استقلالی‌ها، جاسم کرار نه تنها با کاهش حکم روبه رو نشد بلکه حکم او به سه جلسه افزایش یافت.این مسئله اعتراض شدید استقلالی‌ها را در آن دوره به همراه داشت ولی در نهایت آنها قهرمانی را به راحتی از دست دادند و به پنجمی قناعت کردند. شاید استقلالی‌ها نگران هستند که با اعتراض ویژه باعث شوند محرومیت رحمتی حتی بیشتر هم شود. رحمتی از 9 بازی باقی مانده لیگ برتر، چهار بازی را محروم است و شاید استقلالی‌ها ترجیح دهند ریسک نکنند چراکه تجربه تلخی را از اعتراض ویژه دارند.