به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۷ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۱۲۵۵۴۹

استنفورد مهد استارتاپ‌های "تک‌شاخ"

گروه علمي: دانشگاه استنفورد یکی از برترین دانشگاهها در زمینه تربیت کارآفرینان موفق و ایجاد استارتاپ‌های چند میلیارد دلاری است.
استنفورد مهد استارتاپ‌های "تک‌شاخ"

به گزارش ایسنا به نقل از یو.هرالد، امروزه اشتغال یکی از مهمترین دغدغه‌های دانشجویان و فارغ‌التحصیلان محسوب می‌شود و دانشگاه‌های برتر دنیا در مسیر تربیت کارآفرینانی گام برمی‌دارند که علاوه بر اینکه برای خودشان کسب‌وکار راه‌اندازی می‌کنند، افرادی را نیز استخدام کنند. در فرهنگ استارتاپ‌های جهان، به کسب‌وکارهایی که بتوانند وضعیت مناسبی از نظر کیفیت و ارزش مالی داشته باشند "تک‌شاخ‌" گفته می‌شود. یک استارتاپ برای تک‌شاخ بودن می‌بایست بیش از یک میلیارد دلار ارزش داشته باشد و دانشگاه استنفورد زمینه ساز ایجاد بیشترین تعداد تک‌شاخ‌ها بوده است.

دانشگاه استنفورد مجموعا 51 استارتاپ تک‌شاخ را به جهان معرفی کرده است. در حال حاضر یکی از دو استارتاپ برتر دنیا یعنی اسنپ‌چت، بوسیله فارغ‌التحصیلان دانشگاه استنفورد راه‌اندازی شده‌ است. از استارتاپ‌های موفق دیگری که توسط فارغ‌التحصیلان استنفورد راه‌اندازی شده‌اند می‌توان به پیامرسان "واتس‌اپ" و اپلیکیشن موسیقی "شازم" اشاره کرد. در استارتاپ‌های موفق ویژگی‌های نسبتا یکسانی به چشم می‌خورد. برای مثال 94 درصد استارتاپ‌های موفق بوسیله مردان راه‌اندازی شده‌اند و اکثر آنها به مدت چهار سال فعالیت کرده‌اند تا تبدیل به تک‌شاخ شوند. البته استارتاپ‌هایی نظیر پیوتال(فعال در زمینه نرم‌افزار) و هولو(وب‌سایت ارائه آگهی فیلم و ویدئوکلیپ) نیز وجود دارند که در کمتر از یک سال به تک شاخ تبدیل شده‌اند.

در حال حاضر برترین استارتاپ دنیا، "اوبر" است که بوسیله فارغ‌التحصیلان دانشگاه کالیفرنیا راه‌اندازی شده و 51 میلیارد دلار ارزش دارد. در حال حاضر آمریکا با داشتن 144 استارتاپ موفق در رتبه اول جدول کشورهای دارای استارتاپ‌های موفق است و پس از آن، چین با 47 و هند با 10 استارتاپ در رتبه‌های بعدی قرار دارند. رتبه‌های چهارم و پنجم در اختیار انگلیس و آلمان است که به ترتیب 9 و شش استارتاپ تک‌شاخ دارند.