به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۸:۳۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۷ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۱۲۵۵۸۳

کشور در آستانه انتخابات نیاز به آرامش دارد

روزنامه بهار

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در شرایطی که هرروز به انتخابات ریاست‌جمهوری وشوراهای شهر وروستا نزدیک می‌شویم تامین آرامش در فضای سیاسی کشور اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ از این رو بدون شک حرکت در جهت طرح وحدت ملی دستاوردهای بسیاری را برای ما در پی خواهد داشت. 

علیرضا رحیمی در گفت و گو با «بهار» درباره طرح وحدت و آشتی ملی که از سوی برخی از جریانات سیاسی مطرح شده است اظهارکرد: موضوع گفت وگوی ملی یک ضرورت برای کل کشور محسوب می‌شود تا فضا را برای فعالیت جریانات و تشکل‌های مختلف فراهم کند.وی تاکید کرد: طرح گفت وگوی ملی معطوف به جناح‌هاو جریانات سیاسی خاصی نیست و نمی‌توان آن را به نفع جریان خاصی مصادره کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: طرح وحدت ملی که امروز از سوی برخی از جریانات سیاسی مطرح شده است معطوف به شرایط امروز کشور که در آستانه انتخابات قرار داریم نیست بلکه ضرورتی است برای همه مقاطع کشور که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: ایجاد آرامش در فضای سیاسی کشور در همه مقاطع از جمله انتخابات امری ضروری است مخصوصا در شرایطی فعلی که انتخاباتی مهم در پیش است. رحیمی تاکید کرد: در شرایطی که هرروز به انتخابات ریاست‌جمهوری وشوراهای شهر وروستا نزدیک می‌شویم تامین آرامش در فضای سیاسی کشور اهمیت بیشتری پیدا می‌کند از این رو بدون شک حرکت در جهت طرح وحدت ملی دستاوردهای بسیاری را برای ما در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: جریانات سیاسی باید این موضوع را مدنظر قرار دهند که طرح آشتی و وحدت ملی به خاطر انتخابات نیست و با رویکرد مهم‌تری در شرایط فعلی کشور مطرح شده است.نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه طرح وحدت ملی یک راهبرد و تفکر جامع محسوب می‌شود گفت: تمامی جریانات سیاسی باید لوازم گفت‌‌ وگوی ملی را در کشور فراهم کنند تا بستر مناسبی در کشور در آستانه انتخابات در کشور شکل گیرد.عضو فراکسیون امید مجلس اظهارکرد: جریانات سیاسی می‌توانند از طریق اعتماد متقابل، حسن‌ظن نسبت به یکدیگر و تمرکز بر تاکیدات و مشترکات در جهت تحقق وحدت ملی در جامعه وارد عمل شوند و یک گفت وگوی ثمربخش را در کشور رقم بزنند.

رحیمی تصریح کرد: البته این نکته نیز باید قابل توجه باشد که تحقق طرح وحدت و آشتی ملی تنها در شرایطی در کشور عملیاتی خواهد شد که منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری نیز در دستور کار جریانات سیاسی قرار گیرد.وی خاطرنشان کرد: این نکته باید برای همه چهره‌ها و جریانات سیاسی مدنظر قرار گیرد که طرح وحدت و آشتی ملی تنها زمانی در کشور عملیاتی خواهد شد که در چارچوب قانون و اصول نظام جمهوری اسلامی ایران محقق شود و خلاف آن رویه منطقی نخواهد داشت.