به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۷ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۱۲۵۵۹۳

بیکاری نیمی از تولیدکنندگان پوشاک

گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه تهران تصریح کرد که قاچاق پوشاک نیمی از خیاطان و تولیدکنندگان را بیکار کرده است و بسیاری از محصولات تولید شده در انبارها مانده و نمایشگاه‌های بهاره هم منفعتی برای تولیدکنندگان ندارد.
حبیب طهماسبی در گفت‌وگو با ایسنا درباره بازار شب عید گفت: قدرت مالی مردم کاهش یافته است و این عامل به علاوه واردات بی‌رویه قاچاق باعث شده است که افزایش تقاضا در بازار شب عید مورد انتظار ما نباشد.وی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان و خیاطان گفت: قاچاق بی‌رویه پوشاک باعث شده است ۵۰ درصد تولیدکنندگان بیکار و ۵۰ درصد باقی‌مانده تنها با ۲۵ درصد ظرفیت خود فعالیت کنند.رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه تهران با اشاره به نمایشگاه‌های بهاره گفت: عده کمی در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند و اکثریت تولیدکنندگان از این نمایشگاه‌ها منفعت نمی‌برند. بسیاری از محصولات تولید شده هنوز در انبارها مانده و به فروش نرسیده است. این نمایشگاه‌ها نمی‌توانند مشکلی را از تولیدکنندگان برطرف کنند.

وی با اشاره به توان تولیدکنندگان برای صادرات پوشاک گفت: بیش از ۹۵ درصد تولیدکنندگان این صنف خرد هستند و قدرت صادرات ندارند. ضمن اینکه بسیاری از مقررات تولیدی، بیمه و مالیات سد راه تولیدکننده است.طهماسبی درباره ساز و کار اتحادیه برای برخورد با گران‌فروشی در این صنف خاطرنشان کرد: در صورت شکایت مشتری، کمیته نرخ‌گذاری و ارزیابی ارزش‌گذاری کالا اتحادیه با انجام کار کارشناسی به این شکایات رسیدگی می‌کند و در صورت محرز شدن گران‌فروشی، به تعزیرات ارجاع داده می‌شود و جریمه واحد مذکور با تعزیرات خواهد بود.