کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نلاش مخفیانه تیم اوباما برای نجات برجام

27 بهمن 1395 ساعت 19:35

گروه سیاسی: رسانه‌های طرفدار ترامپ در پی ادعای او مبنی براینکه دلیل استعفای مشاور امنیت ملی کاخ سفید درز غیرقانونی اسناد محرمانه به رسانه‌ها بوده است، در گزارش‌هایی مدعی شدند که تیم سابق اوباما که پیش‌تر در خلال مذاکرات هسته‌ای گروهی را برای تلطیف نظر مردم درباره برجام در رسانه‌ها تشکیل داده بود، مسئول تضعیف فلین با هدف نجات برجام بوده است.


به گزارش ایلنا، فلین  از ابتدا یکی از منتقدان توافق هسته‌ای بوده است که روز دوشنبه به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر اینکه او مکالمات تلفنی‌اش با سفیر روسیه در آمریکا را درباره لغو تحریم‌های روسیه از معاون‌اول ترامپ و دیگران مخفی کرده است، استعفا داد.این روزنامه تاکید کرده که از منابع آگاه متعدد داخل و خارج کاخ سفید شنیده است که ستادی مستقر ماه‌هاست که سعی دارند فلین را تضعیف کنند.به گزارش «دیلی کالر» بن رودز مشاور امنیت ملی اوباما که در دوران مذاکرات هسته‌ای به ایجاد گروهی موسوم به «گروه پژواک» برای ایجاد فضایی مثبت در رسانه‌ها درباره امضای توافق هسته‌ای متهم شده بود بارها به طور علنی برای بی‌اعتبار کردن فلین صحبت کرده است.

هدف این کمپین ضدفلین بر اساس گزارش واشنگتن فری بیکن ایجاد ممانعت برای اقدامات دولت ترامپ در جهت افشای جزییات توافق هسته‌ای با ایران است که مدت‌ها توسط دولت اوباما مخفی نگه داشته شده است.فلین بارها به طور علنی از توافق هسته‌ای اوباما انتقاد کرده و گفته پشت پرده این توافق از مردم مخفی شده است.یکی از منابع آگاه پشت پرده به روزنامه واشنگتن فری بیکن گفته اینکه ستادی برای بی‌اعتبار کردن فلین حتی قبل از روز تحلیف تشکیل شده بود، غیر قابل انکار است. این ستاد مجموعه‌ای از حرکت‌های سیاسی را برای تضعیف فلین ترتیب داده بود.

ترامپ روز سه‌شنبه اعلام کرد که جریان اصلی خروج فلین نیست بلکه مساله درز غیر قانونی اطلاعات است که منجر به نوشتن درخواست استعفا از سوی ژنرال چهار ستاره کابینه شده است.فلین نیز گفته در برخی موارد شما در مورد کارکنان صحبت می‌کنید که به معنی خروج اسناد طبقه‌بندی شده سیستم و دادن آن به خبرنگاران است. این جرم است. شما به آن درز اخبار می‌گوید. این یک اقدام مجرمانه است.


کد مطلب: 125604

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/125604/نلاش-مخفیانه-تیم-اوباما-نجات-برجام

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir