به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۸ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۱۲۵۶۳۸

شروع خوب ایران در جام جهانی کشتی

گروه ورزشي: تیم ملی کشتی آزاد ایران در نخستین دیدار خود در جام جهانی و در سخت ترین دیدار مرحله گروهی مقتدرانه از سد ترکیه گذشت.
به گزارش ايسنا، تیم ملی کشتی آزاد ایران در نخستین مصاف خود در جام جهانی کرمانشاه و در گروه B این رقابت ها مقابل ترکیه به برتری 8 بر صفر رسید. حسن رحیمی دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک نخستین آزادکار ایران بود که به روی تشک رفت و موفق شد با استفاده از تجربه بالای خود حریف ترک را شکست دهد تا اولین برد برای ایران بدست بیاید.بهنام احسان پور دارنده مدال طلای آسیا در مبارزه ای نزدیک در وزن ۶۱ کیلوگرم موفق شد چنگیز اردوغان روسی الاصل را با نتیجه ۷ بر ۵ از پیش رو بردارد.
 
میثم نصیری دارنده مدال طلای آسیا که نتوانست در المپیک به عنوانی برسد، سومین نماینده ایران در دیدار مقابل ترکیه بود. نصیری تا یک دقیقه مانده به پایان مبارزه با نتیجه ۲ بر یک از حریف عقب بود اما در نهایت با نتیجه ۵ بر ۲ به برتری رسید.مصطفی حسین خانی که چندی پیش مدال برنز جهان را در وزن ۷۰ کیلوگرم را از آن خود کرده است چهارمین نماینده ایران بود که مقابل یاکوپ گور دارنده مدال های نقره و برنز جهان به روی تشک رفت.حسین خانی ۳ دقیقه نخست این مبارزه را ۳ بر صفر پیروز شد و در زمان ۳ دقیقه دوم نیز یک امتیاز دیگر گرفت و در نهایت ۴ بر صفر پیروز شد.
 
پیمان یازاحمدی قهرمان آسیا پنجمین نماینده ایران بود که با کسب پنجمین پیروزی برای ایران پیروزی تیم ملی کشتی آزاد ایران را مسجل کرد.یار احمدی در حالیکه تا دو دقیقه و ۳۰ ثانیه مانده به پایان مبارزه ۱۰ بر ۳ عقب بود با غیرت مثال زدنی در پایان ۱۲ بر ۱۰ پیروز شد.در ادامه، مانند همیشه حضور حسن یزدانی نابغه کشتی ایران بر روی  تشک سالن را غرق در شادی کرد. یزدانی در یک دقیقه و ۴۴ ثانیه ۱۱ بر یک حریف ترک را ضربه فنی کرد.
 
همچنین امیر محمدی در دو دقیقه و 6 ثانیه رقیب ترکش را 10 بر صفر ضربه فنی کرد.در کشتی پایانی نیز کمیل قاسمی نایب قهرمان المپیک نیز در حدود دو دقیقه رقیب خود را 10 بر صفر ضربه فنی کرد تا ایران در مصاف با ترکیه به برتری 8 بر صفر برسد.
نتایج مبارزات انفرادی تیم های ایران و ترکیه به تریب زیر است:
وزن ۵۷ کیلوگرم:حسن رحیمی ۶ – سزار آکگل صفر
وزن ۶۱ کیلوگرم:بهنام احسان پور ۷ – چنگیز اردوغان ۵
وزن ۶۵ کیلوگرم: میثم نصیری ۵ – صفا آکسوی ۲
وزن ۷۰ کیلوگرم:مصطفی حسین خانی ۴– یاکوپ گور صفر
وزن ۷۴ کیلوگرم:پیمان یاراحمدی ۱۲ – اسلام کیلیچ ۱۰
وزن ۸۶ کیلوگرم:حسن یزدانی11 -سردار بوکه 1
وزن ۹۷ کیلوگرم:امیر محمدی 10 -فارو آکویان 0
وزن ۱۲۵ کیلوگرم:کمیل قاسمی 10 – سلیم ارجان 0
 
همچنین تیم های روسیه و آذربایجان در چارچوب رقابت های گروه A  به مصاف هم رفتند. در ادامه این رقابت ها بعد از ظهر امروز پنج شنبه ایران در دومین دیدار خود به مصاف هند می رود.