به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۹ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۱۲۵۶۶۴
هرگز نمی‌گویم اگر بخواهم ایران را تنبیه کنم، چه خواهم کرد

ترامپ: ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان است

گروه بين الملل: رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید گفت: ما به دنبال جنگ نیستیم، دنبال صلح هستیم. اما صلح از قدرت به دست می‌آید، هرگز علنی به شما نمی‌گویم مثلا اگر بخواهم ایران را تنبیه کنم، چه خواهم کرد. چون آنها می فهمند.
ترامپ: ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان است
دونالد ترامپ گفت در این مدت تحریم جدیدی علیه ایران وضع کرده‌ایم که اصلی ترین حامی تروریسم است. وی افزود: داعش مثل سرطان گسترش پیدا کرده است، یکی دیگر از افتضاح‌هایی که من آن را به ارث بردم. ترامپ گفت: تلویزیون را روشن می‌کنم، روزنامه‌ها را باز می‌کنم و می‌بینم که درباره بحران در دولت حرف می‌زنند. بحران. در صورتی که حقیقت دقیقا برعکس است. دولت دارد مثل ماشین منظم کار می‌کند. از زمان روی کار آمدن من، پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم. رسانه‌ها حقیقت را به مردم نمی‌گویند و من می‌خواهم خود حقیقت را به مردم بگویم. من این کار را بر عهده گرفته‌ام تا این سیستم ورشکسته را روبراه کنم، اما رسانه‌ها غیرقابل کنترل و واقعا ناصادق هستند.

وي گفت: علیه ایران که از دولت قبلی (اوباما) سوءاستفاده می‌کرد و بزرگترین حامی دولتی تروریسم است، تحریم‌های تازه‌ای وضع کردیم. هرگز علنی به شما نمی گویم مثلا اگر بخواهم ایران را تنبیه کنم، چه خواهم کرد. چون آنها می فهمند. ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان است.

رئیس جمهور آمریکا درباره منع مسافرات اتباع کشورهای مسلمان به آمریکا گفت: هفته آینده فرمان اجرایی جدیدی برای محافظت از آمریکا صادر خواهیم کرد. ترامپ افزود: ما در خارج از کشور به دنبال جنگ نیستیم، دنبال صلح هستیم. اما صلح از قدرت به دست می‌آید. در داخل هم من به دنبال امنیت هستم. به گزارش بی بی سی، وی درباره مایکل فلین، مشاور امنیت ملی مستعفی خود، گفت "او آدم خوبی است" و "کاری که کرده غیرقانونی نبوده است."