به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۹ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۱۲۵۶۷۹

برانکو: استقلال هنوز 10 امتیاز کم‌تر دارد

گروه ورزشی: سرمربی پرسپولیس می‌گوید اگر تیمش مقابل نفت تهران شکست هم بخورد، استقلال هنوز 10 امتیاز از این تیم کمتر دارد.
برانکو: استقلال هنوز 10 امتیاز کم‌تر دارد

به گزارش ایسنا، برانکو ایوانکوویچ پس از تمرین روز جمعه تیمش درباره دیدار بعدی پرسپولیس مقابل الهلال عربستان در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: دیروز آنها توانستند با نتیجه ۴ بر صفر رقیب خود را شکست دهند. آنها بر خلاف ما بازیکنان خوبی هم روی نیمکت‌شان دارند و ملی‌پوشانی هم در ترکیب اصلی و در روی نیمکت در اختیار دارند. ما چهار بازی از آنها را دیده‌ایم.سرمربی پرسپولیس افزود: همان‌طور که می‌دانید تمام بازیکنان ما سر حال هستند ولی مشکل ما بازیکنان جوانی هست که نمی‌توانند در این سفر ما را همراهی کنند.

او در ادامه درباره بازی روز گذشته پرسپولیس مقابل سپاهان خاطرنشان کرد: همان‌طور که می‌دانید دیروز بازی سختی داشتیم، چون چهار روز پس از داربی با آنها بازی کردیم. بازیکنان به دلیل باخت به استقلال از لحاظ روحی و فیزیکی خالی شده بودند ولی به آنها تبریک می‌گویم که توانستند دیروز پیروز از زمین بازی بیرون بیایند. آنها مقابل تیم بسیار خوب سپاهان انگیزه زیادی داشتند. سپاهان توانسته بود تراکتورسازی را در تبریز شکست دهد و آنها در بازی‌های بیرون از خانه بهتر از بازی‌های خانگی ظاهر شده بودند. از همه اینها مهم‌تر ما توانستیم بازی را به خوبی کنترل کنیم و فقط در بعضی مواقع مثل صحنه پنالتی کنترل بازی را از دست دادیم.

برانکو با تبریک این برد به هواداران پرسپولیس گفت: شما خودتان می‌دانید که ما بعد از حدود ۳۰ سال توانستیم رفت و برگشت سپاهان را شکست دهیم اما آن چیزی که به من بیشتر از همه شادی و خوشحالی به من تزریق می‌کند این است که هواداران از ما خیلی خوب حمایت کردند و من به آنها افتخار می‌کنم.سرمربی پرسپولیس درباره غیبت مهدی طارمی در دیدار با الهلال عربستان به دلیل دریافت کارت زرد و محرومیتی که دو سال پیش در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نصیب او شده بود، گفت: بله متاسفانه طارمی را در این دیدار نداریم. اگر علیپور آماده باشد، او را جایگزین می‌کنیم.

او درباره اینکه چرا با وجود چنین قانونی محرومیت طارمی در بازی با پدیده و در نخستین بازی لیگ پانزدهم اعمال شد خاطرنشان کرد: این جریمه مربوط به AFC است و باید در  ACL هم اعمال شود. نمی دانم چرا طارمی را در بازی با پدیده محروم کردند. مسابقات داخلی ما ربطی به آسیا ندارد. کمیته انضباطی AFC طارمی را محروم کرده بود. این جریمه نباید در ایران اتخاذ می شد.برانکو درباره اینکه آیا نحوه پنالتی زدن بازیکنانش خطرناک نبوده است، گفت:  این کار را تأیید نمی‌کنم اما عاشق زیبایی‌های فوتبال هستم و گل زیبایی که به ثمر رسید. اما مخالف این ریسک بودم و همین طور به خاطر بازی جوانمردانه این موضوع را تایید نمی‌کنم.

او درباره آشفتگی پرسپولیس مقابل سپاهان به دلیل نبود چند بازیکن، گفت: به خاطر همین موضوع خوشحال هستم. برد مهمی برای ما بود. بعد از دربی کسب پیروزی اهمیت زیادی دارد. بازیکنانم بعد از شکست در داربی از نظر روحی و فیزیکی نیاز به زمان داشتند اما توانستند به سرعت به شرایط ایده‌ال برگردند و موفق شدند سپاهان را شکست دهند و برای همین موضوع خوشحال هستم.برانکو اضافه کرد: سپاهان با داشتن بازیکنانی نظیر کولیبالی، نویدکیا، حسن زاده، محمدی، جپاروف و ... تیم بسیار خوبی است و بسیار خوب ظاهر شد. ما مقابل آن ها ریسک کردیم. بازیکنان ما هم آماده بوند. برای همین موضوع به بازیکنان تبریک می‌گویم.

سرمربی پرسپولیس درباره حمایت پیشکسوتان این باشگاه از تیمش در دیدار با سپاهان یادآور شد: همیشه از حمایت بازیکنان سابق تیمم تشکر کرده‌ام. آنها عضوی از خانواده بزرگ پرسپولیس هستند و در هر لحظه از بازی با ما زندگی می‌کنند. با حضور آنها هیچ کاری برای پرسپولیس سخت نیست. آنها جزوی از تاریخ پرسپولیس هستند و خودشان آن را نوشته‌اند. بازیکنان فعلی تیم ما می‌توانند روزی مانند آنها پیشکسوت این تیم محسوب شوند.او درباره غیبت تعدادی از بازیکنانش در دیدار با نفت تهران و احتمال شکست مقابل این تیم گفت: اگر مقابل نفت شکست بخوریم باز هم قهرمانی را از دست نمی‌دهیم و ۱۰ امتیاز بالاتر از استقلال هستیم.

برانکو درباره دریافت کارت زردهای متعدد از سوی بازیکنان این تیم خاطرنشان کرد: بعضی مواقع کارت زردهایی را به شکلی احمقانه دریافت می‌کنیم. نباید به این سادگی کارت زرد بگیریم. ما تهاجمی، محکم و با ریسک بالا بازی می‌کنیم و به همین دلیل کارت زرد می‌گیریم که بیشتر آنها بی‌مورد است.سرمربی پرسپولیس درباره حضور شاریچ، عضو سابق هیات مدیره باشگاه دینامو زاگرب در تهران گفت: او دوست ماست و همکار من محسوب می‌شود. در بعضی مواقع به من کمک می‌کند در حال حاضر به تهران آمده و از دو بازی ما مقابل استقلال و سپاهان دیدن کرده است و هفته آینده باز می‌گردد.

او در واکنش به اینکه چرا تراکتورسازی را با وجود شش امتیازی رقیب تیمش نمی‌داند و از استقلال به عنوان رقیب نام می‌برد تاکید کرد: متاسفانه از تراکتورسازی به دلیل استفاده از بازیکنان غیرمجاز ۸ امتیاز کم خواهد شد. من از این موضوع مطمئن نیستم اما قانون فیفا در این موضوع صحه می‌گذارد. چگونگی آن را نمی‌دانم اما تا قبل از این اتفاق تراکتورسازی رقیب اصلی ما بود و اگر امتیازی از این تیم کم شود، استقلال رده دوم را می‌گیرد.